تبلیغات بنری در فضای مجازی چیست؟
تبلیغات بنری و استفاده از بنر تبلیغاتی در فضای مجازی یکی از روش های مفید و موثری است که به کمک آن می توانید ترافیک هدفمندی (مجموعه ای از افراد که دقیقا دنبال محصولات و خدمات شما هستند) را به سایتتان هدایت کنید.
در این روش در ابتدا شما یک تصویر حرفه ای که معرف خدمات یا محصول شماست را طراحی می کنید و سپس این تصویر را در کانال های تلگرام ،پیج های اینستاگرام یا سایت های پر بازدید قرار می دهید.
در طراحی بنرهای تبلیغاتی در ابتدا لازم است مشخص کنید که آیا می خواهید این بنر را در وب سایت های دیگر قرار دهید یا اینکه می خواهید آن را در جوامع مجازی مثل تلگرام، اینستاگرام یا … منتشر کنید.
اگر که صاحب یک وب سایت باشید می توانید به گونه ای بنر خود را طراحی کنید که بازدید کنندگان با مشاهده و کلیک روی بنر شما وارد صفحه ورود سایتتان شوند.
اگر هم که می خواهید بازدیدکنندگان را به کانال تلگرام یا پیج اینستاگرام خود هدایت کنید لازم است که آخرین پست های خود را با دقت زیاد و مرتبط با موضوع بنر تبلیغاتی خود قرار دهید.
در مواردی که بنرهای تبلیغاتی طراحی می کنید و می خواهید در وب سایت ها یا فضای مجازی از آن استفاده کنید بهتر است به رنگ بندی تبلیغات همجوار توجه کنید و سعی کنید بنر یا تصویر مورد نظرتان را جوری طراحی کنید که با توجه به سایر بنرها رنگ بندی متفاوتی داشته باشد و در نتیجه توجه بیشتری را جلب کند.
برای اینکه بنر تبلیغاتی با بهره وری بالا داشته باشید بهتر است به نکات زیر توجه کنید.
1-اگر در وب سایت های دیگر بنر تبلیغاتی خود را قرار می دهید به موضوع آن سایت، نوع مخاطبانش و ارتباط مفهومی آن سایت با وب سایت خودتان توجه داشته باشید.
برای اینکه متوجه شوید که آیا یک سایت برای تبلیغ شما مناسب است یا نه مخاطبان آن سایت را در نظر بگیرید و از خودتان بپرسید که این افراد برای چه چیزی وارد این سایت(سایت مورد نظر شما برای قرار دادن تبلیغ) شده اند؟
اگر دلیل ورود کاربران به این سایت مرتبط با زمینه کاری شما باشد تبلیغات شما بهره وری بسیار بالایی خواهد داشت.
2-بازدید بالای یک سایت موفقیت تبلیغات شما را گارانتی نمی کند.اگر در پر بازدیدترین سایت ها تبلیغ کنید اما افراد علاقه مند به کالاها و خدمات شما در آنجا وجود نداشته باشد، تبلیغات شما شکست می خورد. در سایتی تبلیغ کنید که مخاطبان هدف شما در آنجا باشند تا بهره وری تبلیغاتتان بالاتر رود.
ملاک شما برای انتخاب سایت مورد نظر نباید تعداد بازدیدکنندگان باشد،بلکه این محبوبیت سایت (با توجه به Bounce rate) است که باید به آن اهمیت بدهید.
حتما سایت هایی را دیده اید که نا خود آگاه و به صورت اسپم باز می شود.این سایت ها بازدید بالایی دارند اما برای تبلیغات مناسب نیستند. زیرا بازدید کنندگان به اجبار وارد سایت شده اند و قطعا به محتوا و تبلیغاتی که شما در آن سایت ها قرار می دهید توجهی نمی کنند.
هر چه سادهتر باشد بهتر است
تمام زیبایی، جذابیت و جلب توجه بیشتر در سادگی است. به همین دلیل هیچ کس به تبلیغات شلوغ و شلخته توجهی نمیکند و قطعا نتیجه مطلوب نیز حاصل نمیشود. برای اینکه بتوانید نظر مخاطبان را جلب کنید، فرصت زیادی ندارید و خیلی ساده و سریع باید کاری کنید که ترغیب شوند روی بنر شما کلیک کنند. بنابراین بهتر است محتوا و تصاویر کاملا واضح، گیرا و ساده باشند تا بلافاصله بتوانید کلیک مخاطب را بگیرید.
از دکمهها به درستی استفاده کنید
یکی از مهمترین المانهای موجود در ساخت بنر تبلیغاتی دکمههایی هستند که با یک کال تو اکشن مناسب میتوانند نرخ کلیک بالایی بگیرند. اینکه بخواهید از هر دکمهای با هر طراحی و هر محتوایی استفاده کنید مشکلی ندارد، اما تجربه نشان داده است که برخی از دکمهها در کنار یک سری از محتوا و جایگاههای مختلفی که برای دکمه در نظر میگیرید بهتر جواب میدهد و نسبت به موارد دیگر نرخ کلیک بیشتری دارد.
چارچوب مشخصی برای بنر ایجاد کنید
چشمهای افراد بهشکل طبیعی چیزی را که درون کادر مشخصی قرار دارد میبینند. بنرهای تبلیغاتی کارامد باید کادر واضح با گرافیک مناسب داشته باشند که تا لبهها ادامه پیدا کند. بهعنوان مثال، اگر تبلیغتان سفید رنگ است به دلیل بکگراند سفید غالب سایتها، معمولا بهتر است از حاشیه طوسی رنگ به اندازه ۱ پیکسل در اطراف تبلیغتان استفاده کنید.
از رنگهای مناسب استفاده کنید
هر رنگی پیام خاصی را منتقل میکند. این که با هر رنگ چه حسی را در مخاطبتان ایجاد میکنید از اهمیت زیادی برخوردار است. رنگ اولین چیزی است که در بنر توجه کاربران را جلب میکند.
رنگها با احساس درونی انسان سروکار دارند و بسته به فرهنگهای مختلف پیام متفاوتی را منتقل میکنند. بههمیندلیل هنگام انتخاب رنگ بهتر است درباره مخاطبان مطالعه کنید. فهرست زیر را ببینید:
قرمز: احساسات پرشور، خشم، هیجان و عشق. این رنگ قدرتمند برای بسیاری از مخاطبان جذاب است اما بهتر است در حد متعادل از آن استفاده کنید. برای بنر کلاسیک و جدی از قرمز استفاده نکنید.
نارنجی: احساس سرزندگی و نیرو بخشی. اگر چه به اندازه قرمز قوی نیست باز هم از رنگهای دیگر متمایز است و نوعی انرژی از خود ساطع میکند. این رنگ برای دکمه فراخوان عمل عالی است.
زرد: خوشی، درخشش آفتابگونه و صمیمیت. زرد چشمها را خیره میکند و حاکی از جوانی و سرزندگی است. برای پیشنهادِ چیزی با قیمت مناسب عالی است.
سبز: سلامتی، طراوت، ثروت، محیط زیست، رشد و بالندگی و شروعی دوباره. سبز ملایم و چشمنواز است.
آبی: امنیت، اعتماد، شفافیت، بلوغ، آرامش، هوش، تازگی، سردی و مردانگی. در بیش از نیمی از لوگوهای شرکتها از رنگ آبی استفاده میکنند. برای تبلیغات رسمی عالی است.
بنفش: لوکس، سلطنتی، ولخرجی، خِرد، رویایی، زنانگی و خلاقیت. اثری تسکیندهنده و آرامبخش بر بیننده میگذارد.
صورتی: عشق، شیرینی، زنانگی، جوانی و کودکی. رنگ صورتی معمولا با هر چیز زنانهای در ارتباط است، اما طیف گستردهای از روشنی و لحن را دربرمیگیرد.
مشکی: انحصار، راز، نوگرایی، قدرت، پرستیژ، لوکس و رسمی بودن. این رنگ سنتی است و متن مشکی در زمینه سفید بهترین و خواناترین ترکیب رنگ است.
سفید: خلوص، پاکیزگی، نوگرایی، بیحاصلی، سادگی، صداقت و معصومیت. سفید حسی از هوش اقتصادی و جوانی را در خواننده ایجاد میکند.
قهوهای: طبیعت، چوب، چرم، جدیت، مردانگی، سختی و تواضع. قهوهای به رنگهای قویتر تعادل میبخشد و برای پسزمینه و بافت مناسب است.
خاکستری: این رنگ خنثی است و نشانه بیطرفی و کارآمدی است. از آن میتوانید به عنوان پسزمینه استفاده کنید تا رنگهای دیگر را پررنگتر نشان دهد.
مجموعه پریساتیس به عنوان بهترین مجموعه طراحی بنر و تبلیغات در فارس و شیراز و با داشتن نمونه های متعدد ساخت بنر حرفه ای، می تواند باعث دیده شدن هر چه بیشتر برند تجاری شما شود.
ما در پریساتیس، تمامی سفارش های طراحی بنر را در ابتدا بررسی می کنیم و نیاز مخاطب را به خوبی از داشتن یک بنر حرفه ای متوجه می شویم.