تعیین استراتژی

قبل از این که برند خود را درد عموم قرار دهید، باید به این فکر کنید که چه نام تجاری برای کمپانی شما مناسب است. برای این که به این سوال پاسخ دهید باید شناخت درستی از جنبه های مختلف کسب و کارتان داشته باشید. بنابراین بهتر است که برای شروع به سوالات زیر پاسخ دهید :

  • ارزش خدمات و محصولات کمپانی شما برای مشتری چیست؟
  • مشتریان و یا کاربران شما چه کسانی هستند؟
  • چه ارتباطی می خواهید با مشتریان خود برقرار نمایید؟

برای سپری کردن این مرحله، نیاز است که شما ارتباط دقیق و جزئی با المان های مختلف کمپانی خود داشته باشید تا بتوانید تصویر مناسبی از هر یک در اختیار کاربران قرار دهید.

حفظ سازگاری و پیوستگی در طراحی

اگر شما می خواهید برندتان همیشه به یاد کاربران باقی بماند، بهتر است که بین پیام و طراحیی که انجام داده اید سازگاری وجود داشته باشد چرا که در این حالت است که برند شما اثرگذاری بیشتری دارد. بنابراین اگر می خواهید ریبرندینگ انجام دهید، حتما از طراحی هایی که در گذشته برای نام تجاریتان انجام داده اید، استفاده کنید تا کابر متوجه پیشرفت و یکپارچگی هدف شما در طول زمان شود.

همچنین توجه داشته باشید که هنگام طراحی برند برای استارت آپ ها از المان هایی استفاده کنید که به راحتی در ذهن افراد باقی می ماند و علاوه بر این، از این طرح در سایت، شبکه های اجتماعی، کانال های ارتباطی و … استفاده کنید تا در ذهن مخاطب جای گیرد.

نظارت بر فعالیت رقبا

برای موفقیت در استراتژی که برای برندینگ خود در نظر می گیرید، نباید تنها به شناخت و ردیابی مخاطبان خود بپردازید بلکه باید حواستان به آنچه که رقبای شما انجام می دهند نیز باشد. پس یعی کنید متوجه شوید که رقبای شما برای طراحی برند برای استارت آپ ها چه می کنند، سپس تا جایی که امکان دارد شما متفاوت تر از آنها عمل کنید تا به این وسیله منحصر به فرد بودن خود را به کاربران نشان دهید.

یک لوگوی انعطاف پذیر طراحی کنید

با وجود این که لوگوی شما بخش از استراتژی بازاریابیتان است، امانقش مهمی در بیان مفاهیم دارد. این لوگو باید در بخش های مختلف کاری و البته تبلیغاتی شما استفاده شود. چه در تبلیغات بنری و چه در برنامه های تلفن همراه. پس فرقی نمی کند که این لوگو در کدام قسمت استفاده می شود، چیزی که حتما باید در طراحی برند برای استارت آپ ها در نظر گرفته شود این است که همه جا دارای تاثیر گذاری مد نظر باشد.

حفظ سادگی طراحی را فراموش نکنید

برخی از افراد تصور می کنند برای اینکه طراحی برند برای استارت آپ ها در خاطر افراد باقی بماند، باید از طرح ها و رنگ های خاص استفاده کنند. این تصور همیشه هم درست نیست چرا که شما باید به طور کلی از رنگ و طرحی استفاده کنید که معمولا برای افراد جذاب بوده و توجه آنها را راحتتر به خود جلب می کند. پس انتخاب رنگ خود را به دقت انجام دهید و معمولا از ترکیب ها ساده اما شیک استفاده کنید.

استفاده از ایده تایپوگرافی برای طراحی برند برای استارت آپ ها می تواند گزینه خوبی باشد به شرط آنکه اعتدال در آن رعایت شود.

نام تجاری شما باید تطبیق پذیر باشد

همان طور که گفته شد، نام تجاری شما باید در قسمت های مختلف استفاده گردد. بنابرای طراحی باید به گونه انجام شود که استفاده از این نام تجاری بدون افت کیفیت در هر جایی امکان پذیر باشد. پس بهتر است که این طراحی با دستگاه های الکترونیکی همگام شده باشد.

حفظ تعادل را در طراحی برند فراموش نکنید

معمولا برای طراحی برند برای استارت آپ ها از المان های مختلفی استفاده می شود. برای این که این طراحی به چشم کاربر جذاب باشد، اولین و مهمترین چیزی که باید در آن در نظر گرفته شود، تعادل میان المان هایی است که استفاده شده است. به عنوان مثال اگر قرار است از شعار خاصی در طراحی خود استفاده کنید، بهتر است که حواستان به میزان وضوح آن در فضای اینترنت باشد. تعداد کلمات، فاصله بین آنها از جمله مواردی است که حتما باید به آنها دقت شود.

اثبات توانایی و ارزش کار شما

در نهایت برای این که طراحی برند برای استارت آپ ها به درستی انجام شود، مهم است که کاربران را متوجه کنید که استفاده از خدمات شما چه ارزشی برای آنها به ارمغان می آورد. اگر ادعا می کنید که در انجام کاری خوب هستید، پش به آنها نشان دهید تا اعتمادشان را جلب کنید. به این ترتیب است که نام تجاری شما همواره با یک خاطره مثبت در ذهنشان می ماند، چرا که شعار و عمل شما یکی است.

این مطالب را از دست ندهید

آدرس ارتباطی ما

آدرس: شیراز ، مجتمع خلیج فارس ، طبقه 4 ، بلوک 4100

شماره تماس دفتر :  07136669561

شماره تماس :  09380329474

واتس آپ :  09380329474

ایمیل : info[at]parysatisdesign[dot]ir