طراحی لوگو جواهر فروشی و زیورآلات مانند سایر مشاغلی که با محصولات زیبایی، مد یا جذابیت بصری سر و کار دارند، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. دلیل این امر این است که طراحی لوگو یا سایر عناصر تجاری، سلیقه، خلاقیت، تدبیر و زیرکی این برندها را به مخاطب منتقل می کنند. اگر جواهرفروشی دارید ساخت یک لوگوی جذاب به شما کمک می کند که به طرز چشمگیری از برند خود پشتیبانی کرده و آن را به اوج برسانید.
اگر در فکر انتخاب آرم تجاری بصری موثر و خلاقانه برای جواهر فروشی و زیورآلات خود هستید، اصول اولیه ای درباره یک طراحی لوگو موفق وجود دارد که باید آنها را بخاطر بسپارید. 
اول از همه، لوگو شما باید ایده و سبک هایی را که شما در طراحی جواهرات خود هدف قرار داده اید، منتقل کند. 
ثانیا، باید مشخص باشد که لوگو شما در مورد طلا و جواهر یا نوع خاصی از آن است. به عنوان مثال، اگر جواهراتی دارای الماس را می فروشید، لوگو شما باید این زمینه کاری را به مخاطبین تان معرفی کند.
در این مقاله، نکاتی را آورده ایم که به شما در طراحی لوگو جواهر فروشی و زیورآلات کمک می کند تا لوگویی خلق کنید که جواهرفروشی خود را از دیگران متمایز کنید. بیایید ببینیم برای متمایز شدن از سبک های معمول چه کاری می توانید انجام دهید تا طراحی لوگو جواهر فروشی و زیورآلات خود را کمی مدرن و منحصر به فرد کنید.

به دنبال برندینگ پویا باشید

آرم تجاری پویا که با گذشت زمان همچنان اعتبار خود را حفظ میکند، جزو برترین طراحی های لوگو است. اگر قبلاً در مورد آن چیزی نشنیده اید، اکنون زمان جستجو درباره آن است. به بیان ساده، آرم تجاری پویا امکان بازطراحی با گذشت زمان را دارد و در عین حال عناصر اولیه به کار رفته در خود را حفظ می کند. یک لوگو پویا با گذشت زمان، با فصل ها و مواقع مناسب تغییر شکل می یابد اما همچنان حس و حال لوگویی که در ابتدا طراحی شده بود را به مخاطب منتقل می کند.
یک لوگو پویا دارای دو عنصر اولیه است. یکی، عناصر راکد است که به شما امکان می دهد طراحی لوگو خود را با گذشت زمان قابل تشخیص کنید. دیگری، عناصر متغیر مانند رنگ، بافت، متن یا آرم است که می تواند تغییر کند.
لوگوی پویا یا دینامیک مزایای بسیاری برای طراحی لوگو جواهر فروشی و زیورآلات شما دارد که در ادامه برخی از آنها ذکر شده است:

• کسب و کار شما با محیط اطراف مرتبط می شود

یک لوگو پویا شما را قادر می سازد تا به هر آنچه در اطراف شما می گذرد بسیار مرتبط باشید. شما می توانید به محیط اطراف خود متصل شوید. شما می توانید لوگو را برای یک موقعیت خاص، برای یک فصل خاص، برای یک خط تولید خاص - هر چیز و همه چیز اساساً تغییر دهید. این باعث می شود لوگو جواهرات الماس شما بسیار قابل تجدید، تازه و مورد علاقه مردم باشد. چون مربوط به محیط آنهاست!

• این خلاقیت شما را بیان می کند

یک لوگو پویا شما را قادر می سازد جنبه خلاق تجارت جواهرات خود را بیان کنید. از آنجا که شما هر از گاهی چیز جدیدی را سر و صدا می کنید، این نشان از خلاقیت بی حد و حصر شما دارد و مردم نیز به سمت جواهرات شما جذب می شوند.

• نشان می دهد که کسب و کار شما در حال پیشرفت است

بیایید قبول کنیم، یک جواهر یک بیانیه مد است. با این حال، درست مثل هر نوع مد دیگر، طرح ها و سبک های جواهرات نیز می توانند به سرعت رشد کنند. ممکن است روندی وجود داشته باشد که برای مدتی باقی بماند و سپس باقی بماند.
وقتی لوگو های پویا را انتخاب می کنید، به مشتریان خود می گویید که خط جواهرات شما دائماً در حال پیشرفت است و همیشه مرتبط خواهد بود. اینکه قطعات طراحی شده شما بی انتها هستند و به اندازه لوگو شما پویا هستند. و این بهترین پیامی است که مشتریان شما می توانند دریافت کنند - زیرا این بدان معنی است که شما ارزش پول آنها را نیز فراهم می کنید!

نحوه تبدیل ویژگی های معمولی طراحی لوگو به سبک های نامتعارف

اگر نمی خواهید به سراغ لوگو های پویا بروید، روش های طراحی دیگری وجود دارد که می توانید برای تغییر شکل لوگو های معمولی فروشگاه الماس به علامت های نامتعارف استفاده کنید. در اینجا مقایسه عناصر معمولی با ویرایش هایی که می توانید انجام دهید وجود دارد.
شناختن عناصر سبک شناختی معمولی مهم است تا بتوانید از رفتن به آن منطقه خودداری کنید و خود را به سمت سبک های خلاقانه تر سوق دهید.

1. لوگو های معمول جواهرات الماس ممکن است از نشان های ویکتوریا استفاده کنند

شاید در طراحی لوگو جواهر فروشی و زیورآلات بتوان از نمادهای ویکتوریایی استفاده کرد، دلیل این امر آن است که دوران ویکتوریا با صنعتگری مجلل و استادانه همراه است، اما اگر یک جواهرفروشی سنتی نیستید و می خواهید وارد حوزه طراحی ها و سبک های نامتعارف شوید، به دنبال یک لوگو غیر متعارف باشید.

2. فونت های نستعلیق سنتی

فونت های نستعلیق لوکس به نظر می رسند. به همین دلیل است که فونت های نستعلیق گزینه اصلی طراحی لوگو جواهر فروشی و زیورآلات به شما می آیند که طراح می خواهد حس تجمل را به مخاطب منتقل کند. با این حال، وقتی که صحبت از ساخت لوگو های جواهرات می شود، فونت های نستعلیق نیز کارایی زیادی ندارند. از آنجا که این کارها بارها انجام شده است، ظاهری سنتی و معمولی به طراحی لوگو جواهر فروشی و زیورآلات شما می بخشد.
مگر اینکه بتوانید از این فونت های نستعلیق به روشی منحصر به فرد استفاده کنید، اما اگر به دنبال خلق یک لوگوی منحصر به فرد هستید، بهتر است از آنها دوری کنید.

3. استفاده معمول از رنگ ها

لوگو های مرتبط با مشاغل جواهرات الماس اغلب از رنگ های کمی استفاده می کنند. متداول ترین رنگهای استفاده شده در این لوگوها سیاه، سفید، آبی و طلایی است. این به این دلیل است که این رنگ ها احساسات خاصی را منتقل می کنند. آبی، سفید، سیاه و طلایی حس تجمل را منتقل می کند. با این حال، این رنگ ها به طور حتم ظاهری کاملاً معمولی به طراحی لوگو جواهر فروشی و زیورآلات شما می بخشند. 

4. نمادهای معمولی جواهرات

در طراحی لوگو جواهر فروشی و زیورآلات عمدتا از نوعی نماد برای به تصویر کشیدن جایگاه تجاری استفاده می شود. به غیر از لوگو های مبتنی بر متن یا مونوگرام، لوگو های دارای نماد محبوبیت بیشتری دارند. معمولاً در این لوگو ها از برخی نمادهای معمولی که به طور کلی با تجارت طلا و جواهر و به طور خاص با جواهرات الماس مرتبط هستند، استفاده می شود. 

این مطالب را از دست ندهید

آدرس ارتباطی ما

آدرس: شیراز ، مجتمع خلیج فارس ، طبقه 4 ، بلوک 4100

شماره تماس دفتر :  07136669561

شماره تماس :  09380329474

واتس آپ :  09380329474

ایمیل : info[at]parysatisdesign[dot]ir