طراحی لوگو شرکت در شیراز​

لوگو یک نشانه‌ی گرافیکی است که می‌تواند به صورت علامت، سمبل، نوشتار و یا ترکیبی از این‌ها طراحی شود.

این نشانه گرافیکی به وسیله شرکت‌های تجاری، تولیدی و صنعتی و هم‌چنین کسب وکارهای کوچک استفاده می‌شود تا از این طریق نوع خدمات اهداف و محصولشان را سریع‌تر به مخاطب معرفی کنند. به واسطه خلاقیت، منحصر به فرد بودن و بصری بودن در اذهان حک شده و ماندگاری بیشتری در ذهن مخاطب داشته باشند.
لوگو می‌تواند ترکیبی از حروف، نشانه‌ها و نماد باشد که چهره و مشخصه یک برند است.
طراحی یک لوگوی زیبا و کارآمد اهمیت بسزایی در محبوبیت یک برند در نظر مخاطبان دارد.
بخشی از کسب و کار، محصول یا هویت بصری شما می‌باشد.
لوگو به عنوان آرم، برند، علامت تجاری و هویت سازمان شما شناخته می‌شود.
در بسیاری از موارد تصویر یک لوگو اولین چیزی است که با شنیدن یک نام به ذهنتان می‌رسد به عنوان مثال: کوکا کولا، نایک، اپل و غیره

انواع لوگو اختصاصی

طراحی لوگو را می‌توان براساس استفاده از عناصری مانند نوشتار، شکل و غیره به سه گروه کلی تقسیم نمود:

استفاده از تصویر(آیکون، سمبل، پیکتوگرام) مثل شرکت اپل
استفاده از نوشتار: لوگوتایپ، وردمارک: استفاده از نام شرکت و ارائه آن خارج از فونت‌های مرسوم مثل: لوگوی دیسنی و یا توییتر / مونوگرام،طراحی با یک حرف یا حروف اختصاری برند / تایپ بیس: طراحی با نام شرکت یا برند که شکلی گرافیکی را بسازد
ترکیب نوشتار و تصویر(لوگوی ترکیبی): مثل پیتزاهات
ویژگی‌های طراحی یک لوگو خوب و موفق :
طراحی خوب و موفق باید دارای ویژگی‌هایی زیر باشد؛

پیشینه ی طراحی لوگو چیست؟

پیش از اینکه به طراحی لوگو

 چیست برسیم لازم است تا اندازه ای با پیشینه ی لوگو یا آرم آشنا شده و ببینیم اصلا لوگو چگونه به وجود آمده و چگونه از آن استفاده می شده. می توان اینطور گفت که تاریخچه ی لوگو به زمانی برمی گردد که انسان های نخستین با حکاکی کردن بر روی سنگ ها و نیز نقاشی کردن روی آنها سعی بر رساندن مقصود و مفهوم خود به دیگران داشتند. خود واژه ی آرم از زبان یونانی گرفته شده و به زبان ما وارد شده است. انواع مختلف آرم ها و لوگوها را می توان روی سکه های قدیمی به جا مانده از آن دوره ها، نشان هایی که رو حیوانات وجود داشتند و فیره می توان دید. امروزه نیز می توان گفت عموم کسب و کارها برای خود لوگوی منحصر بفرد دارد که به نوعی معرف آنها محسوب می شود.

نظر یک گرافیست بزرگ در مورد لوگو چیست

جیکوب کاس یکی از گرافیست‌های مطرح دنیا در خصوص طراحی لوگو چیست می‌گوید: لوگو‌ها همانند انسان ها هستند، انسان ها ترجیح می دهند که به جای یک عبارت توصیفی گیج کننده و فراموش شدنی با اسم خود صدا زده شوند. بنابراین می‌توان گفت که لوگو ها نباید توصیف کننده کاری که یک کسب و کار خاص انجام می دهد باشند، بلکه باید هویتی قابل شناسایی و ماندگار در ذهن ایجاد کنند.

طراحی لوگو؛ بیان کننده یک عبارت یا مفهوم

یکی از اهداف طراحی لوگو، بوجود آمدن سمبلی برای وجود یا حضور شخص یا شرکتی در بازار رقابتی است. شما می توانید رد حضور یا وجود یک کسب و کار را در مکان های مختلف، با دیدن آن لوگو در فضا، دریابید. در کل می توان گفت، لوگو یا آرم یک شرکت در عین سادگی، بیان کننده هویت کاری یک فرد، گروه یا شرکت می‌باشد و باید مفهوم وجودی آن کسب و کار را جلوه دهد.

ویژگی‌های یک لوگوی قدرتمند

هر آنچه که قبلا در ارتباط با مفهوم لوگو و هدف از طراحی آن گفته شد، نشان دهنده اهمیت طراحی لوگو حرفه ای و با کیفیت آرم است. می توان این مفهوم را این گونه گفت که اگر شما نام فردی را ندانید، او را با توجه به ظاهری که دارد توصیف می کنید؛ مثلا آن دختری که لباس صورتی داشت یا پسری که روی میز جلویی می نشست.
دقیقا کارکرد لوگو در ماهیت کسب و کار‌ها نیز به همین شکل است. زمانی که مخاطبین آرم شرکت شما را می‌بینند، با آن ارتباط برقرار می‌کنند و توصیفی از کسب و کارتان در ذهن مخاطبین تداعی می‌شود و در نهایت آن توصیف تبدیل به اسم شرکت شما می‌شود. این فرآیند را دقیقا در هنگامی که تیک را دیده و برند نایک یادآوری می شود، می بینیم. یادآوری مک‌دونالد بعد از دیدن حرف “ام” طلایی نیز از دیگر مثال های این پروسه ذهنی است.

برندها و لوگوها

در مجموع، لوگوی کسب و کار شما، نشان دهنده چهره کسب و کارتان است. ولی نکته ای که از آن نباید غافل شد این است که پیش از آن که به طراحی لوگو بپردازید، باید بدانید که پیام اصلی برند شما چیست. وقتی پیام اصلی کسب و کارتان در نماد آن جلوه کند، آن کسب و کار، موجودیتی پیدا می کند که می تواند آن لوگو را در ذهن مخاطبین ماندگار سازد

خدمات مجموعه طراحی لوگو پریساتیس

مجموعه پریساتیس به عنوان بهترین مجموعه طراحی لوگو شرکت در فارس و شیراز و با داشتن نمونه های متعدد ساخت لوگو شرکت حرفه ای، می تواند باعث دیده شدن هر چه بیشتر برند تجاری شما شود.

ما در پریساتیس، تمامی سفارش های طراحی لوگو شرکت را در ابتدا بررسی می کنیم و نیاز مخاطب را به خوبی از داشتن یک لوگو شرکت حرفه ای متوجه می شویم.

این مطالب را از دست ندهید

آدرس ارتباطی ما

آدرس: شیراز ، مجتمع خلیج فارس ، طبقه 4 ، بلوک 4100

شماره تماس دفتر :  07136669561

شماره تماس :  09380329474

واتس آپ :  09380329474

ایمیل : info[at]parysatisdesign[dot]ir