بهترین سایت لوگو

مجموعه پریساتیس به عنوان بهترین مجموعه طراحی لوگو در فارس و شیراز و با داشتن نمونه های متعدد ساخت لوگو حرفه ای، می تواند باعث دیده شدن هر چه بیشتر برند تجاری شما شود.

طراحی لوگو

طراحی لوگو حرفه ای باعث شخصیت‌ بخشیدن به برند شما می‌شود. از آنجا که این لوگو در کارت ویزیت ، چاپ فولدر و به طور کلی در چاپ ست اداری شما دیده می‌شود باید به گونه‌ای طراحی شود که اصالت شرکت و ماهیت فعالیت شما را به نمایش بگذارد. 

طراحی لوگو اسم به طور کلی یعنی کار با حروف تایپی و نوشته در یک کار گرافیکی.

هنر دیزاین با تایپ یک معنای کلی و همه جانبه در مورد طراحی لوگو اسم می باشد. در هنر طراحی لوگو اسم فکر یا پیام یا اطلاعاتی در غالب تصویر که خود از جنبه ای دیگر کار خواندن نام صاحب آن را بر عهده اش است به بیننده منتقل می شود. با دیدن یک لوگو اسم دو اشعه از آن ساطع شده و به سوی مخاطب روانه می شود. یکی خوانش نامی که نوشته شده و دیگری هنر دیزاینی که حاوی پیام و اطلاعاتی خاص می باشد. هنر طراحی لوگو اسم هنری به قاطع تخصصی و خطیر که شخص طراح ضمن آگاهی از جنبه های عناصر گرافیکی باید به  کاربرد حروف و طراحی آن نیست تسلط داشته باشد.

عده ای بر این باورند که الویت در طراحی لوگو اسم انتقال پیام به مخاطب است ضمن حفظ زیبایی بصری لازم و عده ای معتقدند که الویت در زیبایی و انتقال پیام است و چنانچه خوانایی لازم شد می تواند فدای الویت زیبایی و پیام گردد. اما ما براین باوریم هدف و الویت کسب رضایت سفارش دهنده همراه با حفظ هر دو جنبه خوانایی و زیبایی است ضمن این که به درستی پیام خود را به مخاطب ارسال نماید.

برای طراحی لوگو فارسی آنلاین لازم است به چه نکاتی توجه شود؟

برای اینکه بتوانید به‌خوبی از پس طراحي لوگو فارسي آنلاين بربیایید لازم است تا به تعدادی از نکات توجه داشته باشید و آن‌ها را به‌کارگیرید. این نکته‌ها عبارت هستند از:

اتود اولیه‌ی طرح را فراموش نکنید

سعی کنید تعادل را در طراحی خود حفظ کنید

ابعاد لوگو و مقیاس‌پذیری آن بسیار بااهمیت است

انتخاب درست رنگ‌ها

انتخاب سبک مناسب و متناسب با نوع کسب‌وکار

انتخاب درست فونت و سایز آن

ماندگاری لوگو

خاص و متفاوت بودن لوگو

سادگی در طراحی

استفاده از پالایه‌ها و افکت‌های نرم‌افزارهای طراحی

طراحی و بهره‌گیری از یک پلان طراحی

بررسی سایر لوگوها

در ادامه به توضیح مختصری راجع به هریک می‌پردازیم.

اتود اولیه‌ی طرح

برای طراحی آرم و لوگو لازم است طرح اول به ای که در ذهن دارید را ابتدا به‌صورت دستی روی کاغذ پیاده کنید، یا می‌توانید این کار را در نرم‌افزارهای طراحی لوگو اسم که بردار محور هستند مانند ادوبی ایلوستریتور انجام دهید. عموماً باید چندین و چند طرح اولیه طراحی کنید ت به طرح دلخواه خود دست پیدا کنید. این طرح ممکن است از ادغام چند تا از این طرح‌ها به دست آید یا یکی باشد که بیشتر به طرح نهایی مدنظرتان نزدیک باشد. عموماً وقت‌گیرترین بخش طراح لوگو فارسی آنلاین همین بخش اتود اولیه‌ی آن است.

حفظ تعادل در طراحی

تعادل را یک توان به‌عنوان یکی از ارکان مهم طراحی در نظر گرفت چراکه انسان‌ها به‌صورت ذاتی از بی‌نظمی گریزان هستند و تعادل و تقارن را می‌پسندند. به همین دلیل یک طراح باید حتماً عنصر تعادل و تقارن را در طراحی‌های خود حفظ کرده و سبب بهتر و چشم‌گیر شدن طراحی خود شوند.

ابعاد لوگو و مقیاس‌پذیری آن

لوگویی که برای یک برند طراحی می‌شود باید به‌گونه‌ای باشد که در همه‌ی ابعاد قابل‌استفاده بوده و عامل مهم خوانایی را از دست ندهد و سطح کیفی خود را حفظ کند. این به این مفهوم است که لوگو هم باید روی کارت ویزیت یا سربرگ‌ها و غیره به‌خوبی قابل‌استفاده باشد و هم‌روی آگهی‌نماهای بزرگ تبلیغاتی و غیره. به این ویژگی مقیاس‌پذیری  گفته می‌شود که رعایت آن در طراحی از اهمیت .ویژه‌ای برخوردار است.

انتخاب درست رنگ‌ها

رنگ‌ها تأثیر زیادی در طراحی حرفه‌ای لوگو داشته و کمک می‌کنند تا لوگویی که طراحی می‌شود مفهوم را بهتر برساند. بهتر است در انتخاب رنگ‌ها و تناسب داشتن آن‌ها با یکدیگر دقت کرده و همچنین رنگ‌ها را بر اساس چرخه‌ی رنگ‌ها انتخاب کنید. علاوه بر این دقت کنید لوگویی که طراحی می‌کنید در حالت سیاه‌وسفید هم به‌خوبی قابل‌استفاده باشد. یک طراح باید در مورد روانشناسی رنگ‌ها هم مطالعه داشته باشد و آن را در طراحی خود استفاده کند.

انتخاب سبک مناسب و متناسب با نوع کسب‌وکار

پیش از اینکه طراحی لوگو را شروع کنید و یا حتی قبل‌تر از آن هنگامی‌که به فکر انتخاب سبک و نوع لوگو هستید ابتدا باید به‌خوبی برند موردنظر را بشناسید و در مورد آن اطلاعات جمع‌آوری کنید. این کار می‌تواند با جلسه‌ای که با مشتری برگزار می‌کنید تحقق پیدا کند.

انتخاب درست فونت و سایز آن

یکی از مهم‌ترین عوامل برای طراحي لوگو فارسي آنلاين دقت در انتخاب فونت مورد‌ استفاده است. این امر خصوص در ساخت تایپوگرافی آنلاین بسیار حائز اهمیت بوده و کمک می‌کند تا لوگوی شما موفق به چشم آید. سعی کنید تعداد فونت‌ها را زیاد در نظر نگیرید و همچنین اندازه ی آن به‌نوعی باشد که خوانایی لوگو از دست نرود.

- از یک نقشه ذهن برای سریع‌تر انجام دادن ایده‌های خود استفاده کنید

نقشه ذهن نموداری است که برای سازمان‌دهی بصری ایده‌های شما استفاده می‌شود. یک قلم و کاغذ بردارید و شروع به نوشتن کنید. من معتقدم که هیچ ایده درست و غلطی تا زمانی که شما آن را عملی نکنید وجود نخواهد داشت. ارزش ایده‌های شما با اقداماتی که انجام می‌دهید تعیین می‌شود.

شما می‌توانید به جای قلم و کاغذ از نرم‌افزارها استفاده کنید و همچنین می‌توانید با تیم خود همکاری کنید و ایده‌های خود را با آن‌ها به اشتراک بگذارید.

فقط سعی کنید ذهن خود را کاملا خالی کنید و تمام ایده‌های احمقانه، بیمار، وحشتناک، نبوغ و عالی خود را روی نقشه ذهن پیاده کنید تا بتوانید بعدا بین آن‌ها اتصال برقرار کنید.

- قلم و کاغذ بهترین دوستان یک طراح هستند

ابتدا ایده‌های خود را روی کاغذ تجسم کنید. اگر تمایل دارید به جای کاغذ این کار را دیجیتالی انجام دهید، این کار را میلی‌متری انجام ندهید چراکه این کار در اعمال کردن تصویر بزرگ‌تر شما را دچار مشکل خواهد کرد. هدف از طراحی این نیست که همه چیز زیبا به نظر برسد. نکته این است که با جوهر ایده‌های خود ارتباط برقرار کنید. طراحی یک ابزار بسیار ارزشمند در فرایند خلاقانه است بنابراین هرچه سریع‌تر از آن استفاده کنید.

- به جای فتوشاپ از Adobe illustrator استفاده کنید

از فتوشاپ استفاده نکنید چراکه فاقد فکر است. لوگوی شما باید مقیاس‌پذیر باشد. کنترل اشکال و مسیرها در Adobe illustrator بسیار ساده‌تر است. بی‌پرده می‌توان گفت که فتوشاپ برابر با پیکسل است و Adobe illustrator برابر با بردار.

- تابلوهای حالت ایجاد کنید و از آن الهام بگیرید

هدف در اینجا ایجاد یک سبک یا مفهوم خاص با جمع‌آوری کلمات و تصاویری است که به بهترین شخص هویت برند را ایجاد می‌کند. نقشه ذهن می‌تواند در روشن کردن آنچه در جستجوی آن هستید به شما بسیار کمک کند. به الگوها، بافت‌ها، رنگ‌ها، اشکال، قلم‌ها، افراد، اشیا، محصولات و غیره فکر کنید. اما تصاویر را فقط به صورت تصادفی ایجاد نکنید، به مشتری خود نیز توجه داشته باشید. بعضی از اوقات شما به کل تصویر به عنوان مرجع احتیاج ندارید و تنها می‌توانید به بخشی از آن که خیلی دوست دارید بپردازید. بنابراین می‌توانید این قسمت را ذخیره کنید، برش دهید و از آن استفاده کنید.

- لوگوی خود را به صورت سیاه و سفید طراحی کنید

استفاد از رنگ ذهنی و درونی است. بنابراین اجازه ندهید در مرحله شروع قرار گیرد. به عنوان مثال اگر از شما بازخورد خواسته شود برخی افراد با استفاده از رنگ لوگوی شما را قضاوت می‌کنند اما طرح سیاه و سفید تنها همان چیزی را که هست نشان می‌دهد. بنابراین بهتر است در ابتدا با سیاه و سفید طراحی را شروع کنید و در مراحل بعدی به آن رنگ بیفزایید.

- لوگو را منعکس کنید

انعکاس لوگو به صورت عمودی یا افقی به شما  کمک می‌کند که ناهماهنگی‌ها و مشکلات مربوط به آن را مشاهده کنید. غیر از این مغز شما  تنها مجبور به دیدن اشکال می‌شود. حتی گاه به گاه سعی کنید لوگوی خود را بچرخانید تا بتوانید آن را از زوایای درست بررسی کنید.

- اگر ایده خود را تمام نکرده‌اید به خود فشار نیاورید و کمی به خود استراحت دهید

هنگامی که نقش ذهن خود را پیاده می‌کنید و در اصطلاح سر خود را از ایده‌ها خالی می‌کنید ممکن است مغزتان به بن‌بست برسد. نگران نباشید این یک موضوع عادی است فقط سعی کنید در آن لحظه کمی به خود استراحت دهید. کافی است فقط مدتی ذهن خود را از آن جدا کنید. به موسیقی گوش کنید، پیاده‌روی کنید و یا دوچرخه سواری کنید. سپس با ایده‌های تازه به سمت طراحی خود برگردید. در اینجا چیزهای خوبی به ذهنتان خواهد رسید.

ماندگاری لوگو

هدف نهایی که از طراحی یک لوگو داریم این است که آن برند یا محصول به‌خوبی در بازار رقابت شناخته‌شده و در میان رقبای خود متمایز شود. مهم‌ترین چیزی که به رسیدن به این امر کمک می‌کند اصل به‌یادماندنی بودن لوگو است. یعنی مخاطب باید لوگو را به‌راحتی در ذهن خود ثبت کرده و در موقع لزوم آن را به یاد آورد.

خاص و متفاوت بودن لوگو

زیبا بودن اما شبیه بودن به لوگویی دیگر بهتر است یا خاص و متمایز بودن آن؟ قطعاً گزینه‌ی دوم. بهتر است در طراحی با کمک خلاقیت خود لوگویی طراحی کنید که شبیه به لوگوی شخص دیگری نباشد و با آن اشتباه گرفته نشود. این امر می‌تواند کلید موفقیت لوگوی شما باشد.

سادگی در طراحی

یکی از مهم‌ترین چیزهایی که به ماندگاری لوگو کمک می‌کند سادگی آن و پرهیز از جزئیات بی‌مورد است. هرچه لوگو ساده‌تر باشد بهتر و راحت‌تر شناخته‌شده و نیز بهتر در یادها می‌ماند.

استفاده از فیلترها و افکت‌های نرم‌افزارهای طراحی

نرم‌افزارهای طراحی مانند ادوبی ایلوستریتور، لوگو ساز آنلاین Shopify ، فتوشاپ و غیره دارای فیلترهای آماده و نیز افکت‌هایی هستند که شما می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید. البته دقت داشته باشید سادگی لوگو تحت تأثیر این افکت‌ها قرار نگیرد.

طراحی و بهره‌گیری از یک پلان طراحی

یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید پیش از شروع طراحی انجام دهید تهیه‌ی یک برنامه‌ی قدم‌به‌قدم برای طراحي لوگو فارسي آنلاين است. این برنامه برای هر طراح مختص به خودش بوده و با توجه به توانایی‌ها و سبک‌کاری وی نوشته می‌شود. این داشتن پلن به سازمان‌دهی شدن کارتان و هدفمند شدن آن کمک شایانی می‌کند.

 بررسی سایر لوگوها

این امر به معنی کپی کردن نیست بلکه می‌خواهیم با دیدن سایر لوگوها الهاماتی بگیریم یا آن‌ها را آنالیز کرده و نقاط ضعف و قوت آن را پیدا کنیم و در طراحی خود به کار ببندیم یا از آن‌ها اجتناب کنیم.

ویژگی‌های طراحی یک لوگو خوب و موفق :

طراحی خوب و موفق باید دارای ویژگی‌هایی زیر باشد؛

- اعتبار و سنخیت

یک طراحی خوب و موفق باید بتواند ارتباطی دو طرفه و صادقانه بین صاحب لوگو (نام تجاری و برند) و تجارتی که به آن اشاره دارد، برقرار نماید.
باید با موضوع، مفهوم و خصوصیات برند هم‌خوانی داشته و معنای خود را به سرعت به مخاطب انتقال دهد.

- ماندگار و پایدار

یک طراحی خوب و موفق باید بتواند در طول زمان همراه با کسب و کار شما تکامل پیدا کند و ماندگاری خود را با تحمل طرح‌ها و مدهای مختلف در طول زمان از دست ندهد.

- انعطاف پذیر

یک طراحی خوب و موفق باید بتواند به دو صورت سیاه و سفید (تکرنگ) و تمام رنگی چاپ و در سایزهای مختلف مورد استفاده قرار بگیرد. بدون تغییر در ظاهر و معنی و مفهوم آن.

هدف لوگو چیست؟

در یک جمله کوتاه می توان گفت هدف از طراحی لوگو، سرعت بخشیدن به ثبت و ماندگاری لوگو در ذهن ها و دیده شدن برند در مسیر دلخواه صاحبان و مدیران تجارت ها می باشد.

زمانی که مخاطبین با طراحی لوگویی جذاب رو به رو می شوند در زمان کوتاهی متوجه مفهوم کلی در طراحی آن می شوند که طرح و پیام لوگو را به خاطر میسپارند.

چرا به لوگو نیاز داریم؟

به تجربه و البته نتایج آماری ثابت شده است که افراد (مخاطبین) به شرکتی که لوگوی خوب و استانداردی داشته باشد، بیشتر اعتماد می کنند. همچنین روابط تجاری بهتر در میان رقبا یا شرکای همسوی بازار از مزایای داشتن یک لوگوی مناسب است. به هر حال نام نیک و ظاهری فاخر، همیشه در یاد می ماند.

خدمات مجموعه طراحی لوگو پریساتیس

مجموعه پریساتیس به عنوان بهترین مجموعه طراحی لوگو در فارس و شیراز و با داشتن نمونه های متعدد ساخت لوگو حرفه ای، می تواند باعث دیده شدن هر چه بیشتر برند تجاری شما شود.

ما در پریساتیس، تمامی سفارش های طراحی لوگو را در ابتدا بررسی می کنیم و نیاز مخاطب را به خوبی از داشتن یک لوگو حرفه ای متوجه می شویم.

این مطالب را از دست ندهید

آدرس ارتباطی ما

آدرس: شیراز ، مجتمع خلیج فارس ، طبقه 4 ، بلوک 4100

شماره تماس دفتر :  07136669561

شماره تماس :  09380329474

واتس آپ :  09380329474

ایمیل : info[at]parysatisdesign[dot]ir