لوگو در شیراز

طرح های اولیه که به صورت دستی روی کاغذ نقاشی می شود اولین و مهمترین مرحله در طراحی یک لوگوی تاثیرگذار است. این طرح ها می تواند شامل نقاشی های ساده ای باشد که با خودکار یا مداد روی کاغذ نقاشی می شود.
کار خود را با کشیدن چندین طرح اولیه یا ایده آغاز کنید و سپس از بین آنها و یا با ترکیب چند ایده به ایده اصلی دست پیدا کنید. در صورتی که هیچ یک از این طرح ها به شما کمک نکرد طرح های دیگری رسم کنید و هرگز از تلاش خود دست برندارید .
یک طراح حرفه ای در مقایسه با دیگر بخش های طراحی، زمان بیشتری را صرف این مرحله از کار می کند.

لوگو متقارن طراحی کنید

تعادل در طراحی لوگو موضوع بسیار مهمی است، چون ذهن ما به طور طبیعی در صورتی طرحی را دلپسند و جذاب ارزیابی می کند که آن طرح متقارن و دارای تعادل باشد . در طراحی لوگو سایز اهمیت ویژه ای دارد یک لوگو باید در هر سایز و اندازه ای زیبا و خوانا باشدو در صورتی تاثیرگذار خواهد بود که اگر سایز آن بیش از اندازه کوچک شود، مثلا برای استفاده روی سربرگ ها یا هنگامی که در قالب های بزرگتر مثل بیلبورد و قالب های الکترونیکی مثل وب مورد استفاده قرار بگیرد نیز کیفیت ، خوانا بودن و زیبایی خود را حفظ کند.

از رنگ های تاثیرگذار در طراحی لوگو استفاده کنید

استفاده از رنگ های خاص و تک یکی دیگر از ایده های موثر است. برخی از برندها فقط با رنگ خاص و منحصر به فرد خود قابل تشخیص و شناسایی هستند.مثلا کمتر کسی است که با برند معروف لاگوست (lacoste) و شکل سوسمار (تمساح) جالب روی آن آشنا نباشد این برند با رنگ سبز خود شناخته میشود و این موضوع این برند را از رقبای خود متمایز می کند.

از رنگ هایی استفاده کنید که در چرخه رنگ به هم نزدیک هستند.
مثلا برای یک پالت گرم از رنگ های قرمز، نارنجی و درجات مختلف رنگ زرد استفاده کنید.

انتخاب بهترین سبک طراحی لوگو متناسب با فعالیت کمپانی

قبل از شروع کار، در مورد مشتری خود و مخاطبان او تحقیق و جستجو کنید. این به شما کمک می کند از همان ابتدا بهترین سبک طراحی را انتخاب کنید.  اما هدف از طراحی یک لوگو این است که متوسط افراد یک جامعه آن برند را به یاد بسپارند.از این نمونه می توان لوگوی  Pepsi و Nike را نام برد که با یک نگاه اجمالی به این لوگوها می توانید آنها را بلافاصله تشخیص دهید.

مرحله نهایی و تکمیل سازی لوگو

 بهتر است چندین طرح برای مشتری خود طراحی کنید تا به او این امکان را بدهید که از میان طرح های مختلف ، دستش برای انتخاب باز باشد.  بعد از طراحی و نمایش آن به مشتری ، دست او را برای چند مورد تغییر باز گذارید تا در مرحله تکمیلی طرح ،آن را اجرا نمایید.
یادتان باشد که شما نمی توانید سلیقه خود را به مشتری تحمیل نمایید. رعایت این نکات نوعی احترام به مشتری تلقی می شود و رضایت او را به همراه دارد.

اصول طراحی لوگو

لوگو بخش حیاتی هرکسب و کاری در بازاری محسوب می‌شود که رقبای بسیاری در آن به دنبال جلب نظر مشتریان هستند. لوگو تبدیل به ابزار بازاریابی مؤثری شده است تا محصولات و خدمات شرکت را به مشتریان هدف برساند. اما این مزایا فقط در صورتی وجود خواهند یافت که طراحی لوگو حرفه‌ای باشد. در ادامه برخی اصول طراحی لوگو را معرفی خواهیم کرد.

- طرحتان باید ساده باشد

یکی از اصول طراحی لوگو ی خوب این است که مفهومی ساده داشته باشد. بهترین لوگو، لوگویی است که به بیننده حسی آنی و شفاف از «شما» بدهد و تمیز و عاری از در هم ریختگی باشد. به طور کلی، هر چه ساده‌تر بهتر؛ سادگی تاثیرگذارتر است. یادتان باشد که از لوگو به شیوه‌های مختلف، در سکوهای مختلف و در فرمت‌ها و اندازه‌های گوناگون استفاده می‌شود، بنابراین جزئیات پیچیده گم می‌شوند.

لوگوی قوی عناصر و المان‌های کمی دارد که هر کدامشان را می‌توان به سادگی شناسایی کرد و در انتقال حرفی که می‌خواهید بزنید، نقش دارند. اگر عناصری در لوگوی خود دارید که نقشی در کلیت طرح ندارند، آن‌ها را دور بریزید. بنابراین، اولین و مهم‌ترین اصل در طراحی لوگو، خودداری از پیچیدگی و ساده کردن طرح لوگو تا حد امکان است. طراح باید اطمینان حاصل کند که مخاطبان می‌توانند پیام کسب و کار را از طریق طرح لوگو بفهمند.

لوگوهای پیچیده با رنگ‌ها، فونت‌ها و عناصر تزئینی بسیار می‌تواند باعث حواس‌پرتی بیننده شود و یک طرح ساده نیازی به توضیح کارشناسی ندارد و حتی بینندگان معمولی نیز می‌توانند فوراً پیام لوگو را بفهمند.

- طرح باید ماندگار و بی‌زمان باشد

می‌خواهید هر سال یک لوگوی جدید طراحی کنید؟ این کار برای کسب و کارهای کوچک امکان پذیر نیست. از طرف دیگر، تغییرات دائمی در طرح اصلی لوگو به دلایل مختلفی توصیه نمی‌شود. اگر لوگوی خود را مکرراً طراحی کنید، مشتریان شما گیج و گم خواهند شد.

لوگو باید مدرن و امروزی باشد اما نباید چنان مد روز باشد که وقتی جریان مد رد شد، لوگوی شما قدیمی و از مد افتاده به نظر برسد. چون در این صورت شرکت شما به نظر مشتریان آینده قدیمی و از مد افتاده به نظر خواهد رسید. فقط کافی است دقت کنید رویکردی کلی مدرن باشد و عناصر خاصی مثل رنگ‌ها و رویه‌ها را در لوگو به کار ببرید.

- استفاده‌ی درست و استراتژیک از رنگ‌ها

توجه داشته باشید که طرح لوگوی شما باید جذاب باشد. استفاده‌ی هوشمندانه از رنگ‌ها می‌تواند ظاهری منحصر به فرد به لوگوی شما بدهد. رنگ‌ها این توانایی بی‌نظیر را دارند که احساسات ما را بر انگیزند. به عنوان مثال، وقتی رنگ قرمز را می‌بینیم، حس تهاجم، عشق، انرژی و شور پیدا می‌کنیم.

این یعنی اگر کسب و کار شما با محصولات یا خدماتی سر و کار دارد که مخاطب آن نسل جوان است، از رنگ قرمز در لوگوی خود استفاده کنید. آبی با هوش و دوستی مرتبط است بنابراین در سایت‌های شبکه‌های اجتماعی مثل فیس بوک، لینکدین و غیره به کار رفته است. صورتی نماد ملایمت بوده و معمولاً در هر چیزی که مربوط به محصولا زنانه مثل لباس یا کفش است، به کار می‌رود. زرد رنگ امید و تازگی و سبز رنگ طبیعت، تازگی و سلامت است.

بنابراین از ترکیب رنگ‌هایی استفاده کنید که می‌توانند احساساتی را که می‌خواهید، برانگیزند. این احساسات یا عواطف پیامی هستند که می‌خواهید از طریق لوگوی خود به مشتریان هدف منتقل کنید.

- لوگوی شما باید تطبیق پذیر و چند منظوره باشد.

کسب و کار شما از لوگو در سطوح مختلفی استفاده می‌کند. این سطوح می‌توانند به کوچکی مهر یا محصولات تبلیغاتی مثل خودکار باشند. اگر جزئیات شما در لوگو در چاپ به وضوح قابل مشاهده نباشند، باید لوگوی خود را دوباره طراحی کنید.

سوال صحیح کدام است؟

داشتن یک استراتژی مناسب همواره بخش جدایی ناپذیر از روند تجاری سازی یک برند می باشد، اما این استراتژی حاصل نمی شود مگر با شروع سوال های صحیح.
شش سوالی که در شروع برند سازی پیشنهاد می شوند:

- ما چرا اینجاییم؟
- ما چه کاری انجام می دهیم و چطور آن را انجام می دهیم؟
- چه چیزی ما را متفاوت می کند؟
- برای چه کسانی قرار است محصول تولید کنیم یا کاری انجام دهیم؟
- با ارزش ترین توانایی های برند ما چیست؟
- هویت برند ما چگونه تعریف می شود؟

ویژگی‌های طراحی یک لوگو خوب و موفق :

طراحی خوب و موفق باید دارای ویژگی‌هایی زیر باشد؛

- اعتبار و سنخیت

یک طراحی خوب و موفق باید بتواند ارتباطی دو طرفه و صادقانه بین صاحب لوگو (نام تجاری و برند) و تجارتی که به آن اشاره دارد، برقرار نماید.
باید با موضوع، مفهوم و خصوصیات برند هم‌خوانی داشته و معنای خود را به سرعت به مخاطب انتقال دهد.

- ماندگار و پایدار

یک طراحی خوب و موفق باید بتواند در طول زمان همراه با کسب و کار شما تکامل پیدا کند و ماندگاری خود را با تحمل طرح‌ها و مدهای مختلف در طول زمان از دست ندهد.

- انعطاف پذیر

یک طراحی خوب و موفق باید بتواند به دو صورت سیاه و سفید (تکرنگ) و تمام رنگی چاپ و در سایزهای مختلف مورد استفاده قرار بگیرد. بدون تغییر در ظاهر و معنی و مفهوم آن.

هدف لوگو چیست؟

در یک جمله کوتاه می توان گفت هدف از طراحی لوگو، سرعت بخشیدن به ثبت و ماندگاری لوگو در ذهن ها و دیده شدن برند در مسیر دلخواه صاحبان و مدیران تجارت ها می باشد.

زمانی که مخاطبین با طراحی لوگویی جذاب رو به رو می شوند در زمان کوتاهی متوجه مفهوم کلی در طراحی آن می شوند که طرح و پیام لوگو را به خاطر میسپارند.

چرا به لوگو نیاز داریم؟

به تجربه و البته نتایج آماری ثابت شده است که افراد (مخاطبین) به شرکتی که لوگوی خوب و استانداردی داشته باشد، بیشتر اعتماد می کنند. همچنین روابط تجاری بهتر در میان رقبا یا شرکای همسوی بازار از مزایای داشتن یک لوگوی مناسب است. به هر حال نام نیک و ظاهری فاخر، همیشه در یاد می ماند.

خدمات مجموعه طراحی لوگو پریساتیس

مجموعه پریساتیس به عنوان بهترین مجموعه طراحی لوگو در فارس و شیراز و با داشتن نمونه های متعدد ساخت لوگو حرفه ای، می تواند باعث دیده شدن هر چه بیشتر برند تجاری شما شود.

ما در پریساتیس، تمامی سفارش های طراحی لوگو را در ابتدا بررسی می کنیم و نیاز مخاطب را به خوبی از داشتن یک لوگو حرفه ای متوجه می شویم.

این مطالب را از دست ندهید

آدرس ارتباطی ما

آدرس: شیراز ، مجتمع خلیج فارس ، طبقه 4 ، بلوک 4100

شماره تماس دفتر :  07136669561

شماره تماس :  09380329474

واتس آپ :  09380329474

ایمیل : info[at]parysatisdesign[dot]ir