تکنیک های کاربردی برای طراحی تراکت تبلیغاتی حرفه‌ای در شیراز

کاغذهایی که چند قدم بعد از فرد تراکت‌پخش‌کن بر روی سنگفرش پیاده‌رو انداخته می‌شود نمونه ‌هایی از  چاپ تراکت‌های تجاری و چاپ کارت ویزیت‌هایی هستند که چشم‌نوازی لازم را برای رهگذران خیابان ایجاد نمی‌کنند.

تراکت‌ها یکی از قدیمی‌ترین ابزارهای تبلیغاتی کاغذی هستند. مردم تعداد زیادی از این تراکت‌ها را دریافت کرده‌اند و سوالی که همیشه می‌پرسند این است که آیا تراکت هنوز هم ارزش هزینه کردن در سال ۲۰۱۹ را دارد؟

پاسخی که بسیاری از صاحبان مشاغل، کارآفرینان و بازاریابان به این سوال می‌دهند این است که بله، اما این تراکت باید تراکت خوبی باشد.

در حقیقت طراحی و توزیع آگهی‌های چشم‌نواز یکی از استراتژی‌های موثر بازاریابی آفلاین است که امروزه برای بسیاری از مشاغل کار می‌کند.

این نکات در چاپ یک تراکت چشم‌گیر و جذاب برای کسب‌وکارتان به شما کمک می‌کند:

 

- درج کد CTA (فراخوانی برای اقدام) به منظور اطلاع از ROI یا نرخ بازگشت سرمایه

برای اینکه اطمینان حاصل کنید تراکت شما ارزش وقت گذاشتن و هزینه کردن را دارد احتمالا می‌خواهید نرخ بازگشت سرمایه یا ROI تراکت خود را بدانید. روش فراخوانی برای اقدام یا CTA روشی است که افراد می‌خواهند از طریق آن بررسی کنند که چه تعداد مشتری با تراکت خود جذب کرده‌اند.

طراحی تراکت زیبا

- استفاده از تصاویر منحصر به فرد

یک تصویر غیر معمول (چه عکس باشد و چه تصویر) به جلب توجه مردم کمک می‌کند و آن‌ها را ترغیب می‌کند تا نگاه دقیق‌تری به تراکت شما بیندازند. سعی کنید یک تصویر منحصر به فرد روی تراکت خود ایجاد کنید و آن را با سایر تنظیمات و موارد مربوط به تجارت خود مخلوط کنید.

 

- از تصاویری استفاده کنید که منعکس‌کننده شخصیت برند شما باشد

برای بسیاری از افراد تراکت شما اولین معرفی برند شما به آن‌ها خواهد بود. به همین دلیل اگر می‌خواهید مخاطبان مورد نظر خود را جلب کنید، باید سعی کنید شخصیت برند و شغل خود را در طراحی تراکت خود بگنجانید.

برای این منظور باید در نظر داشته باشید که چه طرح و رنگی، سبک، پیچیدگی، قابل دستیابی بودن و غیره نشانگر برند شما است؟

 

- استفاده از نمادها برای ارائه خدمات و محصولات مختلف

آیکون‌ها یا نمادها آن دسته از گرافیک‌های بردار ساده‌ای هستند که در همه جا می‌توانید مشاهده کنید و برای نشان دادن معنی در یک صفحه کوچک می‌توانند مفید باشند. از آنجا که این نمادها ساده و قابل فهم هستند می‌توانید از آن‌ها برای تقویت متن در طراحی تراکت خود استفاده کنید.

 

- استفاده از نمادها برای نشان دادن گزینه‌های مختلف و قیمت‌گذاری

شما همچنین می‌توانید از نمادها یا آیکون‌ها برای نشان دادن گزینه‌های مختلف ارائه شده توسط کسب‌وکار خود استفاده کنید. به این منظور به دنبال یک نماد ساده باشید تا بتواند گزینه‌های شما را به خوبی نشان دهد و آن را از پس‌زمینه رنگی تراکت متفاوت کند.


- استفاده از 2 تا 3 فونت مختلف برای به نمایش گذاشتن انواع طراحی

فونت‌هایی که انتخاب می‌کنید می‌تواند طراحی تراکت شما را بسازند و یا برعکس آن را خراب کنند. انتخاب فونت مناسب نه تنها خوانایی تراکت شما را بهتر می‌کند بلکه در ظاهر تراکت نیز نقش اساسی دارد.

ترکیب دو یا سه فونت مختلف می‌تواند تراکت شما را جذاب‌تر کند. شما می‌توانید یک فونت تزئینی جذاب را با یک فونت بدنه جفت کنید.

این مطالب را از دست ندهید

آدرس ارتباطی ما

آدرس: شیراز ، مجتمع خلیج فارس ، طبقه 4 ، بلوک 4100

شماره تماس دفتر :  07136669561

شماره تماس :  09380329474

واتس آپ :  09380329474

ایمیل : info[at]parysatisdesign[dot]ir