طراحی لوگو کفش فروشی در شیراز

هنگامی که یک لوگوی مناسب هم‌راستا با یک محصول بی‌نظیر ارائه شود و برای مدت زمان قابل توجهی موجود باشد سرانجام می‌تواند به یک دارایی باارزش برای هر شرکتی تبدیل شود. لوگوهایی مثل نایک، مک دونالد، ستاره سه نقطه‌ای مرسدس و غیره چند نمونه برجسته از این نوع لوگوها هستند. 

- کارهای اساسی 

یکی از جالب ترین قسمت‌های طراح بودن این است که شما با هر پروژه جدید می‌توانید چیزهای جدید یاد بگیرید. هر مشتری حتی در یک حرفه یکسان، متفاوت  است وافراد کارهای مختلفی را به روش‌های مختلف انجام می‌دهند.

- طرح زیبا

استفاده از طرح فرصتی است که ما بتوانیم  درخششی در زندگی خود ایجاد کنیم. اما مهم‌تر از همه ضبط ایده‌های مختلف طراحی در مغز ما سریع‌تر از هر دستگاه دیجیتالی می‌باشد. بنابراین اگر شب با ایده‌ای در سر از خواب بیدار می‌شوید قلم و کاغذ یک راه ایده‌آل برای به یاد آوردن آن طرح است. طرح‌بندی همچنین باعث می‌شود شکل‌ها را راحت‌تر پیاده کنید. برای ثبت دیجیتال یک طرح همیشه وقت هست اما همان زمان که ایده‌ای به ذهن شما می‌رسد باید آن را طراحی کنید و بعد آن را به صورت دیجیتال پیاده‌سازی کنید.

- کار سیاه و سفید 

استفاده نکردن از رنگ تا انتهای کار به شما کمک می‌کند تا توجه خود را بر اصول ایده متمرکز کنید و تغییرات آن را بتوانید به سادگی انجام دهید. با استفاده از رنگ‌بندی جالب یک ایده ضعیف نجات پیدا نمی‌کند، در صورتیکه یک ایده خوب حتی بدون توجه به  رنگ نیز خوب می‌باشد. اگر یک لوگوی معروف را در ذهن خود تصور کنید تصویری که از آن در ذهن ما به وجود می‌آید یک تصویر بدون رنگ است. این خطوط، شکل‌ها و ایده‌ها هستند که یک طرح خوب را می‌سازند و فرقی نمی‌کند که این طرح یک سیب گاز زده باشد، سه نوار موازی یا چهار حلقه به هم پیوسته و یا هرچیز دیگری باشد.

- اختصاصی بودن کار

یک لوگو باید با ایده‌ها و فعالیت‌هایی که ارائه می‌دهد مرتبط باشد. به عنوان مثال یک فونت زیبا برای رستوران مناسب‌تر است تا برای یک مهدکودک. یا استفاده از رنگ صورتی و زرد فلورسنت به شما کمک نمی‌کند تا پیام شما ذهن مردان بازنشسته را درگیر کند. شما این موارد را می‌دانید که برای یک صنعت چه نوع لوگویی کار می‌کند و این‌ها مواردی آشکار هستند. اما باید کمی عمیق‌تر شوید. هرچه دلیل طراحی شما در پشت یک طراحی خاص مناسب‌تر باشد فروش ایده به مشتری آسان‌تر می‌شود. و این اغلب می‌تواند چالش برانگیزترین بخش یک پروژه باشد. طراحان فقط طراحی نمی‌کنند بلکه باید به فکر فروش طرح خود نیز باشند.

- هدف مخاطب 

سادگی همیشه در به رسمیت شناختن کمک می‌کند، به خصوص هنگامی که بسیاری از برندها برای جلب توجه مخاطب با یکدیگر رقابت می‌کنند. شما می‌خواهید به بینندگان و مخاطبان این فرصت را بدهید که تنها پس از یک نگاه ساده یک علامت و یک لوگو را یادآوری کنند و این با یک طراحی دقیق و  پر از جزئیات امکان‌پذیر نمی‌باشد. یک لوگوی تجاری باید در مفهوم متمرکز شود، یک داستان واحد داشته باشد و در بیشتر موارد ساده باشد. این امر به این دلیل است که این لوگو باید از یک نماد وب‌سایت گرفته تا درج لوگو برروی یک ساختمان، در افتتاحیه‌ها و در طیف وسیعی از برنامه‌های دیگر به کار برده شود.

- متفاوت باشید

هنگامی که رقبای مشتریان شما همگی از یک سبک تایپوگرافی خاص با همان رنگ و نمادی که در سمت چپ نام تجاری قرار دارد استفاده می‌کنند شما باید کاری متفاوت انجام دهید. این کار یک موقعیت عالی را به شما می‌دهد تا بتوانید مشتریان خود را از هم تفکیک کنید. اما به خاطر داشته باشید وجود لوگوهای مشابه در بازار لزوما به این معنی نیست که کار شما آسان‌تر شده است، زیرا مدت زیادی ممکن است طول بکشد تا مشتری بتواند این تفاوت را بپذیرد و با دیگران متفاوت باشد. با نشان دادن تصورات خود می‌توانید مشتری مورد نظر خود را جلب کنید.

طراحی لوگو کفش فروشی در شیراز

طراحی لوگو تجاری در شیراز

برخی نکته ها هستند که برای طراحی لوگو تجاری بسیار حائز اهمیت می باشند. این نکته ها عبارت هستند از:

- انتخاب نوع لوگو: لوگوها در سه دسته طراحی می شوند: لوگوهای نوشتاری، لوگوهای تصویری و لوگوهای ترکیبی. برای شرکت های کوچک و برندهایی که تازه شروع به کار کرده اند بهترین انتخاب برای طراحی لوگو، لوگوهای ترکیبی هستند چون که در این دسته از لوگوها نام کسب و کار به همراه نماد یا تصویر آن آورده می شود که کمک می کند لوگو در ذهن مخاطب ماندگارتر شود.

- انتخاب شکل های مورد استفاده در لوگو: هر شکلی که در لوگو استفاده شود دارای مفهوم خاص خودش است، این موضوع خصوصا در طراحی لوگو تجاری اهمیت بیشتری پیدا می کند. برای مثال دایره نشان دهنده ی جامعه، وحدت، دوست داشتن و غیره است. حلقه ها پیوند داشتن و رابطه های همیشگی را به نمایش میگذارند و خط صاف بیانگر قدرت و کارا بودن است. مثلث برای نشان دادن علم یا دین یا قوانین و پرخاش هستند و مربع نشانگر متعادل بودن است. خط های افقی مشخص کننده آرامش و ساکن بودن و خط های عمودی نشان دهنده ی قدرت یا مردانگی هستند.

- انتخاب رنگ لوگو: عموما رنگ لوگو باید با نوع کسب و کار و برند مورد نظر هماهنگی داشته باشد. هر یک از رنگ ها سبب القای پیام خاصی به مخاطب می شوند: رنگ زرد به مفهوم هوش، دوستی و محتاط بودن است، در حالی که سبز زندگی و تحرک و پویایی و نیز سرمایه را نشان می دهد و قرمز از عشق و خطر کردن و قدرت و حس می گوید. آبی سمبل صلح و آرامش، صادق بودن، امن بودن و حتی دید مثبت و اعتماد به نفس است در حال که بنفش نشان دهنده ی زیبایی، نوآوری، وفادار بودن و دانایی است. سفید بی آلایش بودن و خوبی و پاک بودن و سادگی را نشان میدهد و رنگ خاکستری عموما بیانگر محکم بودن، ایمنی داشتن و محترم شمردن است.

- نکته ی دیگر در طراحی لوگو تجاری این است که رنگی که برای لوگوی خود انتخاب می کنید باید روی زمینه ی سیاه و یا سفید هم به خوبی تناسب داشته باشد تا برای استفاده در تبلیغات مشکلی به وجود نیاید. این احتمال را هم بدهید که رنگی که در نرم افزار طراحی لوگو استفاده می کنید ممکن است با رنگی که روی کاغذ پرینت میگیرید کمی فرق داشته باشد.

چگونه یک لوگوی تجاری خوب طراحی کنیم؟

انتخاب یک لوگوی مناسب را می توان یک از مهم ترین اصل ها در راه اندازی یک کسب و کار دانست. طراحی لوگوی تجاری باید از اصولی پیروی کند که در ادامه به آنها می پردازیم.
- بهره گیری از زمینه ی ساده: عموما در طراحی لوگوها سعی بر این است که از تعداد رنگ کمتری استفاده شود. مثلا در لوگوی شرکت ها عموما از دو رنگ استفاده می شود که محبوب ترین رگ ها در این میان قرمز و آبی هستند. هرقدر زمینه ی لوگوی شما ساده تر و به دور از پیچیدگی و شلوغی باشد قادر است پیام کسب و کار شما را بهتر به مخاطب منتقل کند. لوگوهای خیلی شلوغ و رنگارنگ مشتری را دچار اضطراب کرده و به عوض جذب آنها سبب دفع شدن مشتری می شود.

- صاف بودن لوگو و نداشتن برجستگی: لوگویی که مسطح باشد و فراز و فرود و برجستگی نداشته باشد دارای ارزش است. در تحقیقی که میان 50 شرکت انجام شد حدودا 45 لوگو از 50 لوگوی مرود تحقیق دارای لوگوهای مسطح بودند.

- مشورت گرفتن از مشتریان: برخی کسب و کارهای بزرگ مانند شرکت های بی ام دبلیو یا فولکس واگن و غیره هنگامی که قصد طراحی لوگو تجاری خود یا تغییر آن را دارند از مشتریان خود نیز کمک می گیرند. این امر باعث می شود سلیقه ی مخاطب محترم شمرده شود و همچنینی نظر آنها در محصولی که استفاده می کنند دخیل باشد که سبب تعامل بهتر و اعتماد بیشتر می شود.

- طراحی لوگو با الهام از لوگوهای دیگر: هنگامی که طراح از سایر لوگوها برای طراحی لوگوی مورد نظر الهام گرفته و الگو برداری می کند باعث می شود تا یک لوگوی ترکیبی طراحی شود.

- عوض کردن گام به گام لوگو: اگر لوگو به یکباره عوض شده و یا دچار تغییرات فراوانی شود مشتریان با لوگوی جدید احساس بیگانگی می کننند و ممکن است دیر و سخت با آن ارتباط برقرار کنند. برای همین بهترین کار این است که اصلاح و بازسازی لوگو قدم به قدم و به صورت تدریجی باشد تا سبب سردرگمی مخاطب نشود.

خدمات مجموعه طراحی لوگو پریساتیس

مجموعه پریساتیس به عنوان بهترین مجموعه طراحی لوگو کفش فروشی در فارس و شیراز و با داشتن نمونه های متعدد ساخت لوگو کفش فروشی حرفه ای، می تواند باعث دیده شدن هر چه بیشتر برند تجاری شما شود.

ما در پریساتیس، تمامی سفارش های طراحی لوگو کفش فروشی را در ابتدا بررسی می کنیم و نیاز مخاطب را به خوبی از داشتن یک لوگو کفش فروشی حرفه ای متوجه می شویم.

این مطالب را از دست ندهید

آدرس ارتباطی ما

آدرس: شیراز ، مجتمع خلیج فارس ، طبقه 4 ، بلوک 4100

شماره تماس دفتر :  07136669561

شماره تماس :  09380329474

واتس آپ :  09380329474

ایمیل : info[at]parysatisdesign[dot]ir