طراحی لوگو موبایل فروشی در شیراز

لوگو چیست؟

“نشان‌واره” یا “لوگو” یا “آرم” عنصری گرافیکی از علائم دیداری است به‌طوری که با سبک حروف یا قلم خاصی تنظیم شده یا با اشکال تصویری به صورت ویژه (و نه الزاماً خوانا) چیده شده‌است. شکل، رنگ، سبک حروف و … باید مشخصاً از دیگر علایم مشابه دیگر متفاوت باشد.

نشان‌واره طرحی ملموس و متمایز برای نمایاندن یک مجموعه، کالا یا سرویس مشخص است که در کنار اشاره به برخی مفاهیم، گاهی ویژگی‌ها و هویت یک سازمان یا کالا را نیز بازمی‌نمایاند.
به زبان ساده، لوگو یک نماد مختصر از نام به همراه اشاره به حوزه کسب و کار، برای حک شدن در ذهن مخاطبان است. دقت کنید در ایجاد لوگو حداقل ها مهم هستند زیرا قرار است در زمان کوتاه در ذهن مخاطب (بیننده) جذابیت، زیبایی و مفهومی را انتقال دهد.

هدف لوگو چیست؟

در یک جمله کوتاه می توان گفت هدف از طراحی لوگو، سرعت بخشیدن به ثبت و ماندگاری لوگو در ذهن ها و دیده شدن برند در مسیر دلخواه صاحبان و مدیران تجارت ها می باشد.

زمانی که مخاطبین با طراحی لوگویی جذاب رو به رو می شوند در زمان کوتاهی متوجه مفهوم کلی در طراحی آن می شوند که طرح و پیام لوگو را به خاطر میسپارند.

چرا به لوگو نیاز داریم؟

به تجربه و البته نتایج آماری ثابت شده است که افراد (مخاطبین) به شرکتی که لوگوی خوب و استانداردی داشته باشد، بیشتر اعتماد می کنند. همچنین روابط تجاری بهتر در میان رقبا یا شرکای همسوی بازار از مزایای داشتن یک لوگوی مناسب است. به هر حال نام نیک و ظاهری فاخر، همیشه در یاد می ماند.

طراحی لوگو موبایل فروشی در شیراز

عواملی که سبب می شوند طراحی لوگو حرفه ای و موفق باشد چیست؟

برای این که ببینیم آیا طراحی لوگو اسم یا لوگویی که برای برند ما یا کسب و کار ما طراحی شده است تا چه حد موفق عمل کرده و در مسیر درست قرار گرفته است

باید به تعدادی ویژگی توجه کنیم. این ویژگی ها عبارت هستند از:

از جمله مولفه هایی که نشان می دهد طراحی تخصصی لوگو موفق عمل کرده این است که تاثیرات آنی بر مخاطب های خود داشته و قادر باشد به خوبی توجه ها را به خود جلب کند. یعنی مخاطب با دیدن آن ناخودآگاه جذب آن شده و بتواند به خوبی و راحتی با آن ارتباط برقرار کند. طراحی لوگو یا آرم می بایست به گونه ای باشد که بدون هرگونه توضیح یا صحبتی در نگاه اول برای بیننده مشخص بوده و علاوه بر این دارای انسجام نیز باشد. همچنین یکی از مهم ترین ویژگی ها برای لوگو می تواند این باشد که حتی  نباید کمی هم شبیه به سایر آرم ها باشد و  بایستی کاملا متمایز از بقیه ی لوگوها در رده ی خود طراحی شده باشد. یکی دیگر از عواملی که مشخص می کند آیا طراحی تخصصی لوگو در مسیر درستی پیش رفته است یا خیر این است که بتوان آن را برای مدت زمان طولانی مورد استفاده قرار داد و این گذشت زمان سبب نشود تا لوگو اعتبار و نیز جذابیت های بصری خود را از دست بدهد . برای طراحی آرم ها انواع مختلف تکنیک و اصول وجود دارد اما شاید بتوان گفت مهم ترین اصل در طراحی لوگو یا آرم به صورت حرفه ای این است که آن را در کمال سادگی و به دور از هرگونه اضافه کاری طراحی کرد.

آموزش طراحی لوگو چگونه است؟

برخی افراد که علاقمند به کارهای گرافیکی هستند به دنبال راهی برای آموزش طراحی لوگو هستند. برای این کار بهتر است حتما اصول این کار را یاد گرفته و سپس با تمرین بتوانید به یک حرفه ای تبدیل شوید. برای شروع آموزش طراحی لوگو باید بدانید که اصلا لوگو چیست و یک لوگوی خوب و حرفه ای چه ویژگی هایی دارد. انواع مختلف لوگوها کدام هستند و هنگام طراحی لوگو چه اصولی باید رعایت شوند. بهره مند بودن از قدرت تصویرسازی بالا و توانایی ایده پردازی از مهم ترین ویژگی هایی است  که برای این کار لازم است. شما می توانید با مراجعه به سایت های مختلف ایرانی یا خارجی با انواع مختلف لوگو برای هر نوع کسب و کار آشنایی پیدا کرده و ایده بگیرید. سپس باید با اصول طراحی لوگو یا آرم آشنا شده و نحوه ی ساخت لوگوهای نوشتاری و تصویری را در نرم افزارهای مختلف یا حداقل یک نرم افزار به خوبی فرا گیرید.

چرا لوگو مهم است.اهمیت آن چیست؟

وقتی که شما یک لوگو را مشاهده می کنید بلافاصله آن را به خاطرات، تجربیات و نام برند ربط می دهید. لوگو باعث می شود که برند فورا قابل تشخیص باشد. لوگویی که به خوبی طراحی شده است همیشه به یاد ماندنی خواهد بود و به مشتریان کمک می کند تا نام برند را به یاد داشته باشند.

شکل ها و رنگ ها همیشه روی مغز انسان تاثیر می گذارد و باعث می شود راحت تر فرآیندها را به یاد بسپارد. این بدان معناست که اگر لوگوی شما منحصر به فرد باشد و به راحتی قابل تشخیص باشد فرد می تواند به راحتی شرکت شما را به یاد بیاورد و بار دیگر هم از محصولات شما استفاده کند و شما را به دوستان معرفی کند.لوگو انتظارات شرکت را نشان می دهد و اگر نتواند مردم را جذب کند زمان و پول هدر می رود و مخاطب به مشتری تبدیل نمی شود.

در اولین ارتباط قوی باشید

بسیاری از شرکت ها در جهان، فرصتی کوتاهی برای جذب مخاطبان دارند. اگر یک لوگو نتواند در دنیای دیجیتال امروز مخاطبان را تحت تاثیر قرار دهد؛ مخاطبان سریع به جای دیگری می روند. برخی از صاحبان کسب و کار که در ابتدای شروع کار خود اگر یک لوگوی ارزان و مبتدی استفاده می کنند از میزان تاثیر اولین ارتباط، که در ذهن مخاطب ایجاد می شود بی خبر هستند.

طراحی لوگو موبایل فروشی در شیراز

انواع لوگو چیست؟

در ادامه ی موضوع طراحی لوگو چیست به انواع لوگو میرسیم. لوگوها انواع مختلفی دارند اما به صورت کلی در سه دسته ی اصلی گروه بندی می شوند. این سه دسته عبارت هستند از: لوگوهای تصویری، لوگوهای نوشتاری و لوگوهای ترکیبی. در ادامه به توضیح کوتاهی در مورد هرکدام می پردازیم.

- لوگو تصویری

این لوگوها شامل شمایل ها و نمادها می شوند. یعنی در طراحی آنها از یک سری اشکال ساده و تصویرهای مختلف که تداعی کننده ی آن شرکت یا محصول یا کسب و کار هستند استفاده می شود. عموما لوگوهای تصویری در مقایسه با لوگوهای نوشتاری کمی پیچیده تر و غیر مستقیم تر هستند و بیننده نیاز دارد تا آنها را پیش خود تفسیر کند.

- لوگو نوشتاری

که به آن لوگوتایپ یا نماد کلمه ای هم می گویند. در این نوع طراحی لوگو، نام برند یا کسب و کار را به نوعی با کمک ترکیب فونت و تغییر اندازه و نحوه ی چیدمان آن و نیز خلاقیت به یک نماد جذاب بصری تبدیل می کنند. نکتهی مهم این است که این نوشتارها باید کاملا خوانا و قابل تشخیص باشند.

- لوگو ترکیبی

همانطور که از نام آن هم مشخص است از ترکیب نوشتار و تصویر باهم این لوگوها ایجاد می شوند.

خدمات مجموعه طراحی لوگو پریساتیس

مجموعه پریساتیس به عنوان بهترین مجموعه طراحی لوگو موبایل فروشی در فارس و شیراز و با داشتن نمونه های متعدد ساخت لوگو موبایل فروشی حرفه ای، می تواند باعث دیده شدن هر چه بیشتر برند تجاری شما شود.

ما در پریساتیس، تمامی سفارش های طراحی لوگو موبایل فروشی را در ابتدا بررسی می کنیم و نیاز مخاطب را به خوبی از داشتن یک لوگو موبایل فروشی حرفه ای متوجه می شویم.

این مطالب را از دست ندهید

آدرس ارتباطی ما

آدرس: شیراز ، مجتمع خلیج فارس ، طبقه 4 ، بلوک 4100

شماره تماس دفتر :  07136669561

شماره تماس :  09380329474

واتس آپ :  09380329474

ایمیل : info[at]parysatisdesign[dot]ir