طراحی لوگو خدماتی در شیراز

پیش از اینکه به طراحی لوگو چیست برسیم لازم است تا اندازه ای با پیشینه ی لوگو یا آرم آشنا شده و ببینیم اصلا لوگو چگونه به وجود آمده و چگونه از آن استفاده می شده. می توان اینطور گفت که تاریخچه ی لوگو به زمانی برمی گردد که انسان های نخستین با حکاکی کردن بر روی سنگ ها و نیز نقاشی کردن روی آنها سعی بر رساندن مقصود و مفهوم خود به دیگران داشتند. خود واژه ی آرم از زبان یونانی گرفته شده و به زبان ما وارد شده است. انواع مختلف آرم ها و لوگوها را می توان روی سکه های قدیمی به جا مانده از آن دوره ها، نشان هایی که رو حیوانات وجود داشتند و فیره می توان دید. امروزه نیز می توان گفت عموم کسب و کارها برای خود لوگوی منحصر بفرد دارد که به نوعی معرف آنها محسوب می شود.

جالب است بدانید که برخی از شرکت های مطرح در دنیا گاها اقدام به طراحی دوباره ی لوگوی خود می کنند یا تغییراتی روی آن اعمال می کنند که این امر کمک می کند تا کار آنها بهتر دیده شده و دوباره به چشم بیایند. این تغییرات می توانند عوض کردن نوع فونت، اندازه ی لوگو، رنگ آن و یا تغییر کلی در شکل لوگو باشد و یا اینکه دوباره لوگو را طراحی کنند و لوگوی جدیدی به بازار ارائه کنند. 

طراحی لوگو خدماتی در شیراز

اصول طراحی لوگو چیست؟

نخست اینکه لوگوی طراحی شده باید ساده و به دور از اضافه کاری و جزئیات اضافه باشد. همچنین مهم است که لوگویی که برای کسب و کار شما طراحی می شود محدود به زمان خاصی نباشد و بتوان تا مدت ها از آن استفاده کرد بدون اینکه ارزش و اعتبار خود را از دست بدهد. نحوه ی بهره گیری صحیح و به جا از رنگ ها هم از موارد مهمی است که هنگام طراحی لوگو باید به آن دقت شود. بعلاوه لوگو باید در حالت سیاه و سفید هم جذاب بوده و کاملا مشخص و خوانا باشد. سعی کنید لوگو کاملا متناسب با موضوع و درونمایه ی کسب وکار شما بوده و از نظر فرهنگی نیز با عرف جامعه همسو باشد. 

طراحی حرفه ای و قوی یک لوگو چیست؟

پس از پاسخ به این سوال که اصول طراحی لوگو چیست به این موضوع می رسیم که ویژگی های یک لوگوی حرفه ای چیست؟  همان گونه که در ابتدا نیز گفته شد لوگو به عنوان هویت یک برند است و به همین دلیل است که طراحی آن از اهمیت بالایی برخوردار است. بگذارید اهمیت این موضوع را با یک مثال ساده شرح دهیم: اگر شما مشخصات فردی شخصی مانند اسم او را ندانید چگونه از او صحبت می کنید؟ مشخصا به کمک ویژگی هایی ظاهریش، مانند دختری که موهای بلوند و چشم های مشکی داشت، یا پسری که کفشش های قرمز می پوشید. کارایی لوگو هم برای یک کسب و کار دقیقا همین است. یعنی وقتی مصرف کنندگان لوگوی شما را میبینند باید توانایی برقراری رابطه با آن را داشته باشند و بتوانند در ذهن خودشان برند شما را تصور کنند.

مانند اینکه با دیدن یک ببر در حال پریدن عموما برند پوما در ذهن شما تداعی می شود یا به محض دیدن علامت تیک برند نایکی به صورت ناخودآگاه به ذهن شما می آید. برای اینکه طراحی لوگو قدرتمند باشد باید حتما خاص بوده و به نوعی نام و یا نشان تجاری آن برند در آن بکار رفته باشد. رنگ لوگو هم بسیار مهم بوده و باید متناسب با نوع برند مورد نظر باشد. مثلا رنگ قرمز نشانگر انرژی زیاد و جسارت است در حالی که رنگ سبز القا کننده ی طبیعت و رشد است و رنگ آبی سمبل آرامش.

برند چیست؟

برند را می توان به نوعی یک تصویر یا قاب دانست که هنگامی هر شخص به یک محصول یا کارهایی که یک شرکت انجام می دهد و یا خدماتی که ارائه می دهد فکر می کند آن قاب  در ذهن وی متبادر می شود. زمانی این عمل به درستی انجام می شود که چیزی که آن برند ارائه می دهد با تصویری که از آن در ذهن مخاطب وجود دارد هماهنگی داشته باشد. از این دست موارد می توان به لوگو، نام تجاری، محصولات، تبلیغات و یره اشاره کرد. درست است که تجربه ها و ادراک های هر فرد با دیگری فرق می کند اما شکل کلی قضیه باید برای عموم افراد تقریبا مشابه هم باشد. 

طراحی لوگو و برندینگ چه تفاوت هایی با هم دارند؟

حال که متوجه شدیم لوگو چیست و برند به چه مفهومی است به موضوع اصلی یعنی تفاوت بین طراحی لوگو و برندینگ میرسیم. طراحی لوگو را می توان به عنوان پروسه ی اتود زدن و طراحی کردن یک آرم مطرح کرد اما برندینگ پروسه ی تولید یک برند یا نشان تجاری است. اگر بخواهیم ساده تر بگوییم برندینگ یا ساخت برند نوعی یک سیاست است که شرکت ها و موسسات آن را به وجود آورده اند تا استفاده کنندگان قادر باشند کلیه ی تولیدات این شرکت یا کسب و کار را به محض دیدن بشناسند. به نوعی هر کسب و کار با طراحی برند به افراد جامعه اجازه می دهد علتی داشته باشند تا آن محصولات را انتخاب کنند.

طراحی لوگو و برندینگ دو مفهوم مجزا اما مرتبط

سیاست طراحی یک نشان تجاری یا برند برای یک کسب و کار نشان می دهد که آن کسب و کار در پی چه مفاهیمی است و شامل چه چیزهایی نمی شود. از جمله مواردی که باید در هنگام طراحی برندینگ به آنها توجه ویژه ای شود عبارت هستند از:
گام نخست ارائه ی تعریفی از برند مورد نظر است یعنی اینکه این برند چه اهدافی در سر دارد و ارزش ها یا مقاصد آن چیست. پس از این مرحله باید هویت برند تعیین شود.

هویت یک برند شامل نام آن، طراحی هویت دیداری آن و حتی پیدا کردن هویت شنیداری مانند لحن صدا و غیره است. طراحی هویت دیداری یک برند طراحی لوگوی آن را هم دربر می گیرد. سپس کارهای تبلیغاتی و نحوه ی ارتباط گیری با آن را معین می کنند. برای نمونه تعیین می کنند تبلیغات را در چه بستری یا بسترهایی ارائه دهند. پس از آن هم حامیان مالی و شرکا مشخص شده و محصول مورد نظر را طراحی می کنند و نحوه ی بسته بندی آن را نیز مشخص می کنند. حتی پیش بینی برخی اتفاقات محتمل برای آینده ی برند را نیز انجام می دهند. در انتها ه فضای کاری و نحوه ی مدیریت و نیز چگونگی سرویس دهی به مشتری را معین کرده و در گام آخر نیز سیاست های قیمت گذاری محصول را تبیین می کنند.

پس به شکل کلی می توان گفت پروسه ی طراحی لوگو بخشی از برندینگ یک کالا است و طراحی لوگو و برندینگ دو مفهوم کاملا مجزا هستند که با یکدیگر در ارتباط می باشند.

طراحی لوگو خدماتی در شیراز

هدف لوگو چیست؟

هدف اصلی لوگو هویت است و هویت چیزیست که واقعا اهمیت دارد. گرایشات در حال ظهور هستند، ابزارها و تکنیک های طراحی در حال تکامل هستند، یک لوگو ممکن است در طول زمان تغییرات زیادی داشته باشد اما برای ابدیت و دائمی بودن یک لوگو مهمترین هدف همیشه هویت فرد، محصول، کسب و کار یا خدمتی است که برای آن لوگو طراحی می کنید.

ابزار و تکنیک های طراحی در حال تکامل است، آنچه ما به عنوان لوگو می بینیم ممکن است با گذشت زمان بسیار تغییر کند، اما  مهمترین هدف یک لوگو همیشه این است برای هویت فرد، محصول، کسب و کار یا خدماتی که برای آن طراحی می کنید. این به آن معناست که یک طراح یا صاحب کسب و کار قبل از کار کردن روی ایده هایش باید درک کاملی از محیطی که لوگو دیده می شود را داشته باشد. رقبای برند جه کسانی هستند و آنها چگونه به نظر می رسند؟ چه  رنگ ها و نمادهایی اخیرا توسط رقبا به وجود آمده است؟ چگونه می توان یک لوگوی متمایز ساخت؟

چرا من به لوگو نیاز دارم؟

داشتن یک لوگوی حرفه ای که به خوبی طراحی شده است اعتماد ایجاد می کند. اگر شما یک لوگوی حرفه ای داشته باشید مشتریان بیشتری با شما کار خواهند کرد. اگر لوگوی شما حرفه ای نباشد مردم سوال می کنند که شما که قادر به طراحی یک لوگوی حرفه ای نیستید چگونه می توانید محصولات و خدمات مهم شان را ارائه دهید؟

انواع لوگو چیست؟

در ادامه ی موضوع طراحی لوگو چیست به انواع لوگو میرسیم. لوگوها انواع مختلفی دارند اما به صورت کلی در سه دسته ی اصلی گروه بندی می شوند. این سه دسته عبارت هستند از: لوگوهای تصویری، لوگوهای نوشتاری و لوگوهای ترکیبی. در ادامه به توضیح کوتاهی در مورد هرکدام می پردازیم.

- لوگو تصویری

این لوگوها شامل شمایل ها و نمادها می شوند. یعنی در طراحی آنها از یک سری اشکال ساده و تصویرهای مختلف که تداعی کننده ی آن شرکت یا محصول یا کسب و کار هستند استفاده می شود. عموما لوگوهای تصویری در مقایسه با لوگوهای نوشتاری کمی پیچیده تر و غیر مستقیم تر هستند و بیننده نیاز دارد تا آنها را پیش خود تفسیر کند.

- لوگو نوشتاری

که به آن لوگوتایپ یا نماد کلمه ای هم می گویند. در این نوع طراحی لوگو، نام برند یا کسب و کار را به نوعی با کمک ترکیب فونت و تغییر اندازه و نحوه ی چیدمان آن و نیز خلاقیت به یک نماد جذاب بصری تبدیل می کنند. نکتهی مهم این است که این نوشتارها باید کاملا خوانا و قابل تشخیص باشند.

- لوگو ترکیبی

همانطور که از نام آن هم مشخص است از ترکیب نوشتار و تصویر باهم این لوگوها ایجاد می شوند.

خدمات مجموعه طراحی لوگو پریساتیس

مجموعه پریساتیس به عنوان بهترین مجموعه طراحی لوگو خدماتی در فارس و شیراز و با داشتن نمونه های متعدد ساخت لوگو خدماتی حرفه ای، می تواند باعث دیده شدن هر چه بیشتر برند تجاری شما شود.

ما در پریساتیس، تمامی سفارش های طراحی لوگو خدماتی را در ابتدا بررسی می کنیم و نیاز مخاطب را به خوبی از داشتن یک لوگو خدماتی حرفه ای متوجه می شویم.

این مطالب را از دست ندهید

آدرس ارتباطی ما

آدرس: شیراز ، مجتمع خلیج فارس ، طبقه 4 ، بلوک 4100

شماره تماس دفتر :  07136669561

شماره تماس :  09380329474

واتس آپ :  09380329474

ایمیل : info[at]parysatisdesign[dot]ir