آیا تا به حال به این فکر کرده اید که یک نمایشگاه اتومبیل در چه چیزی باید عالی باشد!؟ هر چند که ممکن است جواب های مختلفی برای این سوال پیدا شود اما مسلما یکی از جواب هایی که هر کس به این سوال می دهد ارتباطات قوی است! یک نمایشگاه اتومبیل بیش از هر چیزی به ارتباطات قوی و یک پیوند محکم با مردم نیاز دارد! چرا که خرید اتومبیل بر مبنای اعتماد صورت می گیرد! و این اعتماد چیزی نیست که ساده بدست بیاید! شما باید زحمت زیادی بکشید تا نهایتا مردم شما را بپذیرند و نمایشگاه اتومبیل موفقی داشته باشید!
یکی از کار های مهمی که برای رشد برندتان الزامی است و می تواند شروع خوبی برای برقراری ارتباط با مردم باشد طراحی کارت ویزیت
نمایشگاه اتومبیل است! طراحی کارت ویزیت نمایشگاه اتومبیل به شما این قدرت را می دهد که نشان دهید در برابر اتومبیل هایتان مسئولیتی دارید! و فقط به فکر سودآوری بیشتر نیستید!
همچنان زمانی که برای کسانی که به شما مراجعه می کنند یک کارت ویزیت زیبا دارید این نشان دهنده این است که مخاطبین برای شما مهم هستند و آنها هر زمان که نیازی به یک نمایشگاه اتومبیل خوب داشته باشند یا به مشاوره نیاز داشته باشند می توانند با شما از طریق اطلاعات تماس کارت ویزیت تماس داشته باشند! یا بسیار ساده تر است برایشان که به عنوان کسب وکاری خوب از طریق کارت ویزیت شما را به کس دیگری پیشنهاد کنند!! اگر ساده تر بخواهم بگویم اینکه طراحی کارت ویزیت نمایشگاه اتومبیل می تواند یک عنصر مهم در برقراری ارتباطی موثر با مردم باشد
- یک لوگوی خوب علاوه بر اینکه برای شما شهرت میاورد
شما را از بقیه نمایشگاه های ماشین جدا میکند و ارزش های کسب و کار شما را به مشتریان نشان میدهد لوگو پیامی نهفته دارد و میتواند با زبان بی زبانی با مخاطب حرف بزند! روی درب بسیاری از نمایشگاه های اتومبیل لوگوی شرکت های مشهوری چون بی ام و (BMW)، بنز(benz)، تویوتا(toyota) و یا حتی تسلا(tesla) قرار دارد!
باید بدانید که طراحی لوگو نمایشگاه اتومبیل به نمایشگاه شما شخصیت میبخشد و خودش به تنهایی این پیام را دارد که شما فقط مبلغ برندهای مطرح ماشین نیستید بلکه خودتان هم میتوانید یک برند باشید و در آینده رشد کنید!! اما منظور ما از اینکه یک لوگو میتواند حرف بزند در واقع چیز دیگری بود.
در طراحی لوگو نمایشگاه اتومبیل دست طراح شما برای انجام خلاقیت های بی شمار باز است و با استفاده از رنگ ها، اشکال، فونت متن لوگو، نماد ها و ... طراح میتواند ارزش های نمایشگاه شما را نشان دهد! مثلا یکی از نکات مثبتی که هر نمایشگاه میتواند داشته باشد تازگی محصولات و قیمت مناسب است که با استفاده از روانشناسی رنگ، اشکال و استفاده از نماد مناسب طراح میتواند این ویژگی ها را در لوگو نشان دهد!
- لازم است خودتان از او توقع رعایت اینها را داشته باشید یا به او گوشزد کنید
در کل برای یک نمایشگاه اتومبیل یک پیام مناسب بسیار حیاتی به نظر میرسد! اگر کاربرد های طراحی لوگو و طراحی لوگو نمایشگاه اتومبیل را بخواهیم به طور کامل بیان کنیم مسلما به چندین مقاله بزرگ احتیاج است پس خلاصه کلام اینکه یک لوگو شما را معتبر تر نشان میدهد و قادر است که در ساخت یک برند عالی کمک تان کند! حواستان باشد که لوگوی یک نمایشگاه اتومبیل بسیار به چشم میآید پس باید طراحی آن بی نهایت عالی باشد تا مخاطبین تصور کنند که محصولات و خدمات شما نیز عالی و مناسب هستند!
طراحی کارت ویزیت نمایشگاه اتومبیل باید چگونه باشد؟
در اینجا نکاتی را به شما می گویم که چه خودتان بخواهید طراحی کارت ویزیت نمایشگاه اتومبیل را به عهده داشته باشید و چه به فردی دیگر بسپارید، به یاد داشته باشید. در ابتدا باید گفت که طراحی کارت ویزیت و چاپ آن دو مقوله جدا از هم هستند و سعی کنید که در هر دو قسمت حساس باشید به عنوان مثال جنس کارت ویزیت شما می تواند: کتان، پی وی سی، مقوا، چرم و ... باشد که نسبت به هزینه ای که برای کارت ویزیت کنار گذاشته اید باید یکی را انتخاب کنید که در حوزه کارت ویزیت نمایشگاه اتومبیل پیشنهاد ما جنس پی وی سی است
- طراحی کارت ویزیت نمایشگاه اتومبیل صمیمانه و معمولی به نظر برسد
شاید با خودتان بگویید که طراحی کارت ویزیت نمایشگاه اتومبیل هر چه پیچیده تر و باشکوه تر باشد برای شما اعتبار بیشتری به همراه دارد اما قبل از سفارش چنین کارت ویزیتی کمی فکر کنید! آیا مخاطبین شما یک کارت ویزیت ساده و دوست داشتنی را بیشتر نمی پسندند!؟ آیا یک کارت ویزیت معمولی صمیمانه تر نیست!؟ (شما به صمیمیت بسیار نیاز دارید به من اعتماد کنید!).
هر چند که در طراحی کارت ویزیت نمایشگاه اتومبیل تلاش شما باید این باشد که آن را با اتومبیل های زیبا و لذت داشتن یک اتومبیل عجین کنید اما فراموش نکنید که هر کاری باید طبق اصول و تفکر انجام شود!! اگر بخواهید مثل دیگر نمایشگاه های اتومبیل فقط به چند تصویر اتومبیل لوکس روی کارت ویزیت تان قانع شوید مسلما ارتباط چندانی با مخاطب برقرار نمی کند! در حالی که اگر پشت کارت ویزیت اطلاعات تماس مناسبی قرار گیرد و جلوی کارت ویزیت نیز یکی از خودرو های مدرن با قیمتی متوسط باشد تاثیر بهتری دارد! در کل طراحی کارت ویزیت نمایشگاه اتومبیل هر چه ساده تر و نوآورانه تر باشد بهتر است! همه افراد چیزهایی که بتوانند آن را درک کنند و با پیامش را بفهمند دوست دارند
- طراحی کارت ویزیت نمایشگاه اتومبیل بهتر است که نشان دهنده ارزش های شما باشد
ارزش های کسب و کار شما چیست؟! و به چه چیزی پایبند هستید!؟ مخاطبین شما چه کسانی هستند! آیا شما فقط خودرو های باری معامله می کنید!؟ و ... سوالاتی از این قبیل که باید قبل از طراحی کارت ویزیت نمایشگاه اتومبیل جواب دهید! زمانی که ارزش های کسب و کار خود را فهمیدید و مخاطبین هدف خود را شناسایی کردید با این موارد را در طراحی لوگو، کارت ویزیت، بنر، پوستر، تراکت، وبسایت و ... دخیل دهید! یک لوگوی مناسب که بتواند ارزش های کسب و کارتان را بیان کند و به کاری که می کنید مرتبط باشد بسازید (اگر فقط خودرو های باری خرید و فروش می کند پس بهتر است در لوگو یک کامیون دیده شود!) چرا که لوگو را برای قسمت جلویی کارت ویزیت نیاز دارید! و بخش مهمی از برند شما را لوگو تشکیل می دهد!
از مهم ترین موارد در طراحی کارت ویزیت نمایشگاه اتومبیل خلاقیت و نوآوری شماست! به عنوان مثال شما می توانید روی هر کدام از کارت ویزیت ها تصویر یکی از اتومبیل هایی که می فروشید را چاپ کنید که در آن میانگین قیمت، مشخصات کامل خودرو و کد های تخفیف نیز وجود دارند!
مثلا به علاقه مندان به خودرو های دنا یک کارت ویزیت که شامل اطلاعات، تصویر و قیمت آن باشید می دهید و در پشت آن اطلاعات تماس برای مشورت و اطلاعات تماس یکی از کارکنان تان را می آورید که وظیفه خرید و فروش خودرو های دنا بر عهده اوست! این فقط یک مثال از نوآوری های بی شماری بود که شما در طراحی کارت ویزیت نمایشگاه اتومبیل می توانید دخیل دهید!
از چیزی نترسید و سعی کنید خلاق باشید. فکر می کنید چه چیز هایی می تواند کارت ویزیت شما را از حالت کلیشه ای خارج کند و بتواند ببیننده را به خود جذب کند!
طراحی لوگو نمایشگاه اتومبیل بهتر است که چگونه باشد؟
جواب این سوال بستگی به عوامل بی شماری دارد اما خب مانند هر چیز دیگری مجموعهای قوانین وجود دارد اگر در طراحی لوگو نمایشگاه اتومبیل رعایت شود از لوگو نهایی کاربردی تر خواهد بود! مثلا بسیاری از افراد به نمایشگاه های اتومبیل علاقه دارند و به لوگوی این نوع کسب و کار توجه نشان میدهند عاشق سرعت و هیجان ناشی از اتومبیل رانی هستند!!
و از شما توقع دارند که در لوگوی خود اوج هیجان و سرعت را به نمایش بگذارید! و برای نشان دادن سرعت و تیز بودن ناچار هستید که مانند شرکت فراری از رنگ قرمز مسابقه یا رنگ قرمز براق و یا رنگ قرمز اصیل به عنوان رنگ اصلی لوگو نمایشگاه اتومبیل استفاده کنید! چون رنگ قرمز معمولا به عنوان رنگ شتاب، تیزی و به نوعی نماد سرعت است!
طراحی لوگو نمایشگاه باید مناسب عاشقان خودرو باشد و در آن سعی کنید که از مدرن بودن غافل نشوید!! معمولا توصیه ما در طراحی لوگو هر صنعتی این است که سعی کنید لوگویتان را تغییر ندهید چون مدت زمان زیادی طول کشیده که این لوگو را به مردم معرفی کنید و به آن عادت کردهاند اما در بحث طراحی لوگو نمایشگاه اتومبیل قضیه فرق دارد!
حواستان باشد لوگو را زننده نکنید!
یکی دیگر از نکاتی که بهتر است در طراحی لوگو نمایشگاه اتومبیل رعایت شود این است که حواستان باشد لوگو را زننده نکنید! بسیار دیده شده است که نمایشگاه های اتومبیل سعی در ساخت یک لوگو یا تابلویی کردهاند که تمام محتوای آن چند عکس از اتومبیل های مختلف یا یک اتومبیل گران قیمت بوده است! این اشتباه را نکنید شما قرار نیست تصویری که از کسب و کارتان ارائه میدهد یک عکس باشد که هر کودکی میتواند آن را از اینترنت دانلود کند!!
با این کار فقط ارزش کارتان را پایین می آورید و اینکه طبق قوانین طراحی لوگو، لوگو باید ساده و به یاد ماندنی باشد و معمولا این تصاویر نه ساده هستند و نه به یاد ماندنی. نوعی از تصاویر وجود دارند که معمولا جزئیات کمتری در اختیار دارند و کمتر واقعی به نظر میرسند به این نوع تصویر وکتور یا تصویر برداری میگویند! (تقریبا تمامی نماد ها و آیکون های این نوع عکس هستند). نوع تصویر وکتور با کوچکتر شدن و بزرگتر شدن مشکلی ندارد و کیفیتش هیچ تغییری نمیکند
مجموعه پریساتیس به عنوان بهترین مجموعه طراحی لوگو نمایشگاه ماشین در فارس و شیراز و با داشتن نمونه های متعدد ساخت لوگو نمایشگاه ماشین حرفه ای، می تواند باعث دیده شدن هر چه بیشتر برند تجاری شما شود.
ما در پریساتیس، تمامی سفارش های طراحی لوگو نمایشگاه ماشین را در ابتدا بررسی می کنیم و نیاز مخاطب را به خوبی از داشتن یک لوگو نمایشگاه ماشین حرفه ای متوجه می شویم.