طراحی لوگو فروشگاه اینترنتی در شیراز

همه دوست دارند کسب‌وکارشان در ذهن مشتری ماندگار شود، یکی با اسمش در ذهن مشتری ماندگار می‌شود، یکی با شعارش، یکی با رنگ سازمانی و یکی هم با لوگوی جذابش.

مثلا با دیدن واژه NIKE، یاد چه چیزی میفتید؟ احتمالا همان چند لحظۀ نخست، لوگوی جذاب آن در ذهن‌تان نقش می‌بندد؛ شاید حتی قبل از اینکه یاد کفش و لباس‌ اسپورت بیفتید!

گاهی می‌خواهیم در مورد یک برند صحبت کنیم، هر چه فکر می‌کنیم، اسم آن یادمان نمی‌آید؛ اما احتمال اینکه لوگوی آن را هم فراموش کنیم کمتر است؛ چون معمولا به خاطر سپردن یک تصویر راحت‌تر از یک کلمه است.

بعد از آشنایی با مراحل طراحی سایت فروشگاهی، نوبت به انتخاب و طراحی لوگوی سایت‌تان رسیده است. لوگو، چهرۀ کسب و کار شماست. شما دوست دارید مردم با دیدن لوگوی شما چه تصویری در ذهن‌شان ایجاد شود؟ دوست دارید، از لوگو فروشگاه اینترنتی شما چه برداشتی کنند؟

مهم‌ترین نکات کاربردی طراحی لوگو فروشگاه اینترنتی،که یکی از مراحل راه اندازی سایت و فروشگاه اینترنتی است، 

طراحی لوگو فروشگاه اینترنتی یا سایت

می‌توانید همین الان صفحه word را باز کنید، نام سایت‌تان را با یک فونت فانتزی روی یک صفحه سفید بنویسید و از آن به عنوان لوگو استفاده کنید! اما مطمئنا این چیزی نیست که با همان نگاه اول، در ذهن مخاطب ماندگار شود. اگر اسم کسب و کارتان را فراموش کند، طبیعتا لوگو هم یادش نمی‌آید.

- تا حدی ماهیت کسب و کارتان را برساند

لوگویی که برای سایت‌تان انتخاب می‌کنید، بهتر است با ماهیت کسب و کارتان همخوانی داشته باشد و نشان دهد که فعالیت شما چیست و چه کاری انجام می‌دهید. 

- به‌جای یک لوگوی پیچیده، لوگوی ساده انتخاب کنید

بعضی از طراحان لوگو، تصور می‌کنند هرچه لوگوی پیچیده‌تری طراحی کنند، باعث افزایش اعتبار برند در ذهن مخاطب می‌شوند. در حالی که پیچیدگی لوگو باعث کمتر شدن نرخ ماندگاری آن در ذهن مخاطب می‌شود. اگر نگاهی به برندهای معروف دنیا و لوگوی آنها بیندازید، به خوبی متوجه اهمیت سادگی لوگوهای طراحی شده‌شان می‌شوید. 

مثلا برند اپل را در نظر بگیرید. سادگی بیشتر از این؟! همین سادگی، لوگوی اپل را در ذهن ما کامل ثبت کرده است و ابدا آن را فراموش نمی‌کنیم.

- از فضای خالی لوگو به‌خوبی استفاده کنید

پیشنهاد می‌کنم از فضای سفید و خالی در اطراف لوگو استفاده کنید. البته می‌توانید مانند برند نایک، پوما و... صرفا از یک نماد، بدون هیچ اضافات دیگری بهره ببرید، اما این راهکار بیشتر مناسب کسب‌وکارهای بزرگ و شناخته شده است. بهتر است در کنار نماد لوگو سایت یا فروشگاه تان، از جزئیات دیگری مثل شعار،(تگ لاین) نام برند و... هم استفاده کنید.

- اهمیت شعار در لوگو سایت و فروشگاه

وجود یک تگ‌لاین و شعار کوتاه در کنار نمادِ لوگو سایت شما، می‌تواند دید بهتری از کسب‌وکارتان به مخاطب بدهد و علاوه بر آن، باعث زیباتر شدن لوگو شود. یک تگ‌لاین مناسب بین 20 تا 30 کاراکتر دارد و در عین کوتاهی به مخاطب ارزش کسب‌و‌کار و فعالیت‌های شما را می‌فهماند.

تگ لاین انتخاب شده باید در زمان قرار گرفتن کنار نماد و نام برند، از هر دوی آنها کوچکتر باشد و تمامی توجه را به خودش جلب نکند. 

- تعادل بین نوشته‌ها را رعایت کنید

صحبت از تعادل شد، تمامی بخش‌های یک لوگو باید در تعادل مکانی کامل نسبت به‌هم قرار بگیرند.

- نماد
-  نام برند
- شعار

- لوگو فروشگاه اینترنتی تان خوانا باشد 

اگر در لوگوی سایت‌تان یک نوشته وجود دارد، سعی کنید آن را خوانا و واضح بنویسید. چون مخاطب بیش از چند ثانیه برای فهم لوگوی شما زمان صرف نمی‌کند. ممکن است طراح برای ایجاد تناسب میان نوشته‌ها، تگ لاین را با فونت بسیار کوچکی قرار داده و به این صورت خوانایی آن را کم کرده است. یا اینکه، استفاده از یک فونت خاص و شکسته، فهمش را کمی دشوار کرده است.

همچنین حواست‌تان باشد که لوگو علاوه بر دسکتاپ، در تلفن همراه و تبلت هم کاملا خوانا و واضح باشد. 

- استفاده صحیح از حروف کوچک و بزرگ انگلیسی

باید قبول کنیم وجود متن انگلیسی در لوگو، باعث زیبا و شیک‌تر شدن آن می‌شود، چه از حروف انگلیسی برای نوشتن نام برند استفاده کنیم و چه نوشتن شعار. پیشنهاد می‌کنم برای نوشتن متن برند از حروف بزرگ استفاده کنید و اگر قصد نوشتن شعار با حروف انگلیسی را دارید، بهتر است آن را به صورت عادی بنویسید.

نوشتن نام برند با حروف کوچک انگلیسی باعث ایجاد یک حس کوچکی و حقارت در آن می‌شود. به عنوان نمونه لوگو سمت راست در تصویر پایین را مشاهده کنید

ویژگی‌های بارز لوگو سایت فروشگاهی

- رنگ

انتخاب رنگ لوگوسایت فروشگاهی، بسیار اهمیت دارد؛ چون در واقع رنگ، نوع کسب‌وکار و ارزش‌های آن را منعکس می‌کند. رنگ لوگو، چیزی است که در نگاه اول محصولات و خدمات شما را به مشتری نشان می‌دهد. هنگام انتخاب رنگ باید توجه داشته باشید که به رنگ شاد نیاز دارید یا تاریک و ملایم، شلوغ یا مدرن و مینیمال؟ با انتخاب رنگ درست می‌توانید مشتریان را تنها با نگاه کردن به لوگو فروشگاه، ترغیب به خرید کنید.

- لی اوت یا چیدمان

اگرچه مهم‌ترین اصل در طراحی لوگو، وضوح و خوانایی آن به‌شمار می‌رود؛ شما باید به این نکته هم توجه داشته باشید که لوگو قرار است روی انواع رسانه‌ها نمایش داده شود. به‌ همین‌علت باید طرحی بسازید که بدون افت کیفیت، در هر اندازه‌ای قابل کوچک یا بزرگ شدن باشد. یک طرح تمیز و ساده همان نمایش زیبایی که روی محصولات دارد را در یک بنر بزرگ هم از خود نشان می‌دهد.

- تایپوگرافی

اگر بخواهید مشتریان به نام برند شما وفادار بمانند، باید تصویر درستی از نام آن در خاطرشان ثبت کنید. داشتن یک فونت خوانا و واضح برای لوگو سایت فروشگاهی، بسیار حائز اهمیت است. هنگامی که لوگوی خود را طراحی کردید، از فاصله‌ی دور هم آن را تماشا کنید تا مطمئن شوید خوانایی لازم را دارد.

- نماد

سمبل‌ها سریع‌ترین راه برای نمایش نوع کسب‌وکار و محصولات شما هستند. برای افزودن نماد به لوگو سایت فروشگاهی باید دقت کنید که نماد موردنظر کاملا با محصولات فروشگاه شما و سایر عناصر طراحی، مطابقت داشته باشد. با یک نماد مرتبط و خلاقانه، شما می‌توانید انسجام بیشتری در خرید مشتریان ایجاد کنید و آن‌ها را نسبت به برندتان وفادار نگه دارید.

- سایر ویژگی‌ها

اغلب لوگوها، از یک سری چارچوب‌های کلی تبعیت می‌کنند؛ اما، الزامی برای این‌کار وجود ندارد. شما می‌توانید مقاومت کنید و با کمی خلاقیت، این ساختارها را بشکنید. از طرف دیگر، لوگوی شما باید چندمنظوره باشد. باید بتوانید همه یا قسمتی از آن را برای قسمت‌هایی از سایت نظیر فاوآیکن استفاده کنید یا اینکه در پس‌زمینه‌ی فاکتور فروش آن را قرار دهید.

چرا لوگو سایت فروشگاهی اینقدر مهم است؟

همان‌طور که گفته شد، لوگو سایت فروشگاهی اولین تصویری است که از کسب‌وکار شما در ذهن مشتریان نقش می‌بندد. یک لوگوی موثر، قدرت این را دارد که برای فروشگاه شما تبلیغ کند، مشتریان را در مورد مزایای برند شما مطلع سازد و شما را از میان سایر برندها، متمایز گرداند. در مقابل یک لوگوی ضعیف مردم را نسبت به برند شما بی‌تفاوت خواهد کرد و کسب‌وکار شما را بی‌ارزش نشان می‌دهد. اولین کاری که باید برای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی انجام دهید، طراحی حرفه‌ای لوگو سایت فروشگاهی است و در پایان کار مطمئن شوید که لوگوی شما کاملا مفهوم ارزش‌های کسب‌وکار شما را به مشتریان انتقال می‌دهد.

خدمات مجموعه طراحی لوگو پریساتیس

مجموعه پریساتیس به عنوان بهترین مجموعه طراحی لوگو  فروشگاه اینترنتی در فارس و شیراز و با داشتن نمونه های متعدد ساخت لوگو  فروشگاه اینترنتی حرفه ای، می تواند باعث دیده شدن هر چه بیشتر برند تجاری شما شود.

ما در پریساتیس، تمامی سفارش های طراحی لوگو  فروشگاه اینترنتی را در ابتدا بررسی می کنیم و نیاز مخاطب را به خوبی از داشتن یک لوگو  فروشگاه اینترنتی حرفه ای متوجه می شویم.

این مطالب را از دست ندهید

آدرس ارتباطی ما

آدرس: شیراز ، مجتمع خلیج فارس ، طبقه 4 ، بلوک 4100

شماره تماس دفتر :  07136669561

شماره تماس :  09380329474

واتس آپ :  09380329474

ایمیل : info[at]parysatisdesign[dot]ir