احتمالا برای همه ی ما پیش آمده است که با شنیدن نام یک برند، اولین چیزی که به خاطر می آوریم لوگوی آن است. یا بالعکس با دیدن لوگوی یک برند معروف و محبوب، نام آن برند در ذهنتان جرقه می زند. این ها همه نشانه های اهمیت لوگو در برندسازی می باشد. بسیاری از کسب و کارها، حاضر به صرف وقت و هزینه ی کافی بر روی طراحی لوگوی برندشان نیستند. درحالی که از میزان اهمیت لوگو در برندسازی آگاهی ندارند.

 

اهمیت لوگو در برندسازی

کارشناسان گروه پریساتیس دارای ایده های خلاقانه پیشنهاد می کنند که یک برند شخصی ایجاد نمایند. 

اگر همه عوامل را برای برند سازی یک کسب و کار در نظر بگیرین ، داشتن یک لوگو خوب بخش مهمی از برند شماست و داشتن لوگو اهمیت زیادی برای کسب وکار ها داره. تا شما رو از رقیب هاتون متمایز کنه.

 

دلایل اهمیت لوگو در برندسازی

یک لوگو را می توان چهره یک شرکت توصیف کرد. اغلب اوقات، این اولین چیزی است که مشتری بالقوه در مورد کسب و کار شما متوجه خواهد شد. یک لوگو بسیار فراتر از یک تصویر است.  اغلب گفته می شود که مشتریان در عرض چند ثانیه در مورد یک شرکت نظر می دهند. یک لوگوی طراحی شده، راهی آسان برای انتقال این مفهوم به مخاطبان است که “تجارت شما حرفه ای و قابل اعتماد  است و کالاها یا خدمات با کیفیتی را ارائه می دهد”


اهمیت لوگو در برندسازی

 

۱- ماهیت برندتان را نشان می دهید.

به نظرتان چرا در آهنربا در سرتاسر جهان قطب منفی را با رنگ قرمز نشان می دهند؟ دلیل آن ایجاد مالکیت است. لوگوی شما نیز باید دقیقا همین کار را انجام دهد.

شما لوگوی خود را به عنوان مظهری از برندتان بر روی محصولاتان ، کارت ویزیت و یا وب سایت خود قرار می دهید. لوگو ماهیت برندتان را به اطلاع مشتریان می رساند.

لوگو می تواند به مشتریان شما که در سراسر جهان هستند، نوع محصول یا خدماتی را که ارائه می دهید، را معرفی کند.

 

۲- مشتریان جدید را به سمت شما جذب می کند.

ما در یک دنیای تک رنگ و یک بعدی زندگی نمی کنیم. مردم دنیا عاشق طراحی های جالب و رنگی هستند.لوگویی که نمادی از خدمات یا محصول شما را نشان می دهد، اگر به گونه ای طراحی شده باشد که جالب توجه باشد.کنجکاوی مشتریان را به خود جلب می کند و آنها را با کوچکترین نگاه وادار به خرید می کند.

 

اهمیت لوگو در برندینگ

 

۳- در رقابت ها کسب و کار شما را متمایز می کند.

لوگوهای خاصی وجود دارند که برای نشان دادن صنایع یا محصولات خاص هستند.برای مثال،پیتزافروشی های زیادی را با این آرم تکراری دیده اید، یک آشپز ایتالیایی که کلاه سفید بلند و سیبل های فر دارد.

 

۴- وفاداری نسبت به برند را آسان می کند.

گاهی اوقات، لوگوی خود را آپدیت کنید. شاید یک بازاریاب ،این تغییر را درک کند و به نظرش منطقی باشد. ولی یک مصرف کننده عادی و بهتر بگویم مشتریانتان، از آن متنفر می شود.

چرا که به آرم قبلی شما عادت کرده و با این تغییر، کمی احساس خیانت می کنند و اعتمادشان را به شما از دست میدهند.

حالا که مصرف کننده، دنبال یک محصول جدیده ، شرکت باید تلاش مضاعفی را انجام دهد تا دوباره اعتماد مشتریانش را بدست آورد. وفاداری یک برند بسیار مهم است و چیزی است که هر کسب و کاری نیاز به تقویت آن را دارد.

لوگوی که مدت طولانی برای مشتریان قابل تشخیص و متمایز باشد، در راه ایجاد وفاداری به برند کمک شایانی می کند.

 

۵- لوگو شما را تا منازل مردم هم می برد.

قرار دادن لوگو در محصولات، رسانه های اجتماعی، بسته بندی، وب سایت و غیره راه تبلیغاتی برند شما و پیامی از طرف شماست.

پیامی به عنوان نماینده شما در همه جا از فروشگاه ها گرفته تا منازل مشتریان تان!

همه ی فعالیت ها و پیام های برند شما باید حول محور لوگو و با آن در ارتباط است.

 

جمله آخر

در آخر اگر قصد شروع یک کسب وکار را دارید پیشنهاد میکنم با کارشناسان ما صحبت کنید تا شما را راهنمایی کنند.

این مطالب را از دست ندهید

آدرس ارتباطی ما

آدرس: شیراز ، مجتمع خلیج فارس ، طبقه 4 ، بلوک 4100

شماره تماس دفتر :  07136669561

شماره تماس :  09380329474

واتس آپ :  09380329474

ایمیل : info[at]parysatisdesign[dot]ir