طراحی لیبل شیراز

امروزه در سراسر دنیا، صنایع این حقیقت را دریافتند که چنان چه طراحی محصولات آنها، با کیفیت خوبی ارائه شود می تواند لبه برنده سلاح رقابت آنها باشد. همچنان که اهمیت استراتژیک طراحی لیبل محصولات افزایش می یابد، اهمیت تحقیقات کاربردی به منظور بهینه سازی طراحی لیبل و تصمیم گیری های لازم نیز بیشتر هویدا می شود.

 

طراحی لیبل شیراز

لیبل یا همان برچسب محصولات، یک هویت قابل اعتماد برای برند ایجاد می کند. لیبل تبلیغی سریع و واضح است واگر طراحی لیبل زیبا باشد، باعث می شود که محصول شما از سایر محصولات رقابتی متمایز شود و نام تجاریتان را به اسمی ماندگار در ذهن مشتریانتان تبدیل شود.

محصول شما ممکن است برای مشتریان بسیار مفید باشد، اما این برای فروش یک محصول رقابتی کافی نیست. شما مجبورید کاری کنید که مشتریان را جذب کند. در حالی که برنامه ریزی یک استراتژی بازاریابی موثر باید بر روی لیست اولویت شما قرار گیرد، اولین چیزی که باید به خاطر داشته باشید، لیبل محصول شماست که باید توسط یک طراح حرفه ای طراحی شود. طراحی لیبل محصول برای رشد مداوم کسب و کار شما اهمیت بسیاری دارد. یکی از مهمترین مواردی که یک لیبل می تواند انجام دهد این است که به شما کمک می کند تا از رقبا پیشی بگیرید.

دلیل دیگری برای بدست آوردن برچسب خوب این است که می تواند بر تصمیم خرید مصرف کننده هنگام خرید تاثیر بگذارد. اگر طراحی جذاب و منحصر به فرد باشد، فورا چشم مشتریان به محصول جذب می شود.

طراحی  لیبل برای کالا، تصویر و هویت می سازد، و همین طور می تواند ابزار قوی برای بازاریابی و فروش کالا محسوب شود. طراحی لیبل نه تنها باید منحصر به فرد باشد، و باعث خرید ناگهانی از سوی خریدار شود بلکه باید عامل تکرار خرید هم باشد و در مشتری نوعی وفاداری به آورد. طراحی و بسته بندی مناسب می تواند عامل اصلی موفقیت یک کالا باشد.

 

طراحی لیبل مواد غذایی در شیراز

  • رنگ

پیش از چاپ لیبل موادغذایی، مطمئن شوید که رنگ لیبل‌تان متناسب با بسته بندی محصول شماست. این تناسب زمانی شکل می گیرد که هم نوشته های روی برچسب خوانا و هم محتویات محصول قابل تشخیص باشند.

 

  • فونت نوشته

باید به این مهم دست یابید که اطلاعات روی لیبل موادغذایی را برای دل خودتان چاپ نمی کنید. سایز و فونتی که برای نوشته انتخاب می کنید، باید برای هر شخصی با هر رده سنی قابل فهم باشد.

لذا سایز و فونت نوشته ها پیش از چاپ اهمیت پیدا می کند. بدیهی است که نام شرکت و نام محصول می بایست بزرگتر از سایر اطلاعات همچون ارزش غذایی، آدرس کارخانه و ... درج شود.

 

  • خلاقیت

در ابتدای متن عنوان کردیم که لیبل مواد غذایی گوی سبقت شماست. این گوی سبقت بدون خلاقیت بی معنا خواهد بود چرا که ممکن است شما رنگ، سایز و فونت نوشته را طبق استاندارد رعایت کرده باشید (کاری که همتاهای شما قطعا انجام خواهند داد) اما در بحث خلاقیت، کم کاری کنید.

مطمئن باشید در این صورت یک ضرر هنگفتی نصیب محصولتان خواهید کرد، چرا که در عصری که طراحان و گرافیست های زبردست توانایی خلق طرح های خلاق و جذاب دارند، استفاده نکردن از این فرصت طلایی به نشانه ی باخت شما خواهد بود.

ممکن است برای خودتان هم پیش آمده که در بین کالاهای مشابه، محصولی را انتخاب کرده اید که برچسبش نسبت به سایرین، خلاق تر و جذاب تر بوده.

 

  • مخاطب شناسی

مسلما پیش از راه اندازی کسب و کارتان، کارگاه های مخاطب شناسی شرکت کرده یا کتاب هایی پیرامون این موضوع مطالعه نموده اید. اما در اینجا لازم دانستیم بحث مهم و سرنوشت ساز مخاطب شناسی در زمان طراحی لیبل موادغذایی را برایتان بازگو نماییم.

پیش از چاپ لیبل موادغذایی به این موضوع فکر کنید که بازار هدف شما را چه افرادی تشکیل می دهند. اگر قشر کودکان مورد نظر شماست، بهتر است خیلی خلاقانه تر و فکر شده تر نسبت به چاپ و طراحی لیبل موادغذایی عمل کنید.

این موضوع در زمان طراحی لیبل بطری اهمیت بیشتری پیدا می کند، چرا که جنس بسته بندی بطری ها مستحکم تر بوده و قابلیت اعمال خلاقیت های بیشتری را دارد بیشتر کودکان محو قالب محصول و لیبل موادغذایی می شوند، پس این مورد را بسیار جدی بگیرید.

 

  • الهام یا تقلید

لیبل موادغذایی شما به هیچ وجه نباید سمت و سوی تقلیدی به خود بگیرد. اجازه ی الهام گرفتن دارید اما کپی برداری از یک برند دیگر، جرمی نابخشودنی از نظر مشتری خواهد بود.

زیرا او معتقد است به مخاطب بی احترامی شده و حاضر نبوده اید حداقل زمانی را صرف طراحی لیبل مواد غذایی کنید. متاسفانه برخی افراد بخاطر ترس از قیمت طراحی لیبل مواد غذایی دست به کپی برداری می زنند، فارغ از اینکه نمی دانند خساستشان به قیمت بر باد رفتن سرمایه‌شان تمام خواهد شد.

 

  • جنس و سایز

آخرین موردی که می خواهیم به آن اشاره کنیم، جنس و سایز لیبل مواد غذاییست. توجه داشته باشید که این مورد باید متناسب با نوع محصول و مدل بسته بندی باشد.

به طور مثال اگر می خواهید محتوای محصول شما قابل مشاهده باشد، می بایست از لیبل مواد غذایی شفاف و روشن استفاده کنید. اگر کالای شما دارای بسته بندی مستحکم است، باید لیبل مواد غذایی ضخیم به کار ببرید.

مهمترین نکته ای که باید به آن توجه کنید این است اگر محصول شما فریز شده است، حتما حتما حتما باید لیبل مواد غذایی‌ ای که استفاده می کنید، ضد آب باشد. مواردی مشاهده شده که یک محصول پس از خروج از فریزر، لیبلش دیگر قابل خواندن نبوده و از بین رفته است. لذا اگر کالایی دارید که با آب و یخ سر و کار دارد، حتما برچسبتان را ضد آب انتخاب نمایید.

 

طراحی حرفه ای لیبل شیراز

 

خدمات مجموعه طراحی پریساتیس

ما در پریساتیس، تمامی سفارش های طراحی لیبل و برچسب کالا را در ابتدا بررسی می کنیم و نیاز مخاطب را به خوبی از داشتن یک برچسب حرفه ای متوجه می شویم.

این مطالب را از دست ندهید

آدرس ارتباطی ما

آدرس: شیراز ، مجتمع خلیج فارس ، طبقه 4 ، بلوک 4100

شماره تماس دفتر :  07136669561

شماره تماس :  09380329474

واتس آپ :  09380329474

ایمیل : info[at]parysatisdesign[dot]ir