قیمت طراحی لوگو تایپ

لوگو تایپ یک آرم نوشتاری است که با استفاده از فونت های متفاوت دستی و یا کامپیوتری طراحی می شود. لوگوتایپ شما هر چه خواناتر و ساده تر باشد راحت تر در ذهن مشتری جای خود را پیدا می کند. طراحی لوگوتایپ شما باید به نحوی باشد که در عین سادگی و خوانایی جذاب و به یادماندنی و خاص باشد. طراحی یک چنین لوگویی به هیچ عنوان کار ساده ای نیست. قیمت طراحی لوگو تایپ نیز بر همین اساس تعیین می شود و از سایر انواع لوگو ارزان تر است.

قیمت طراحی لوگو تصویری

لوگوی تصویری اغلب برای کسب و کارهایی که خدمات و یا تجارتی روشن دارند به کار می رود. این لوگو یک تصویر به عنوان سمبلی از کسب و کار شماست و می تواند از تصاویر واقعی و یا انتزاعی در آن استفاده شود. هزینه طراحی لوگو تصویری از لوگوتایپ گرانتر است.

نرخ طراحی لوگو ترکیبی

لوگوی ترکیبی لوگویی است که از هر دو روش بالا در طراحی آن استفاده شده است. نرخ طراحی لوگو ترکیبی از هر دو مورد بالا بیشتر است و آنچه که در این طراحی اهمیت دارد این است که کیفیت هر دو مورد بالا رعایت شده و علاوه بر آن از شلوغ شدن بیش از حد لوگو جلوگیری شود.

 

قیمت طراحی لوگو در تهران

اولویت بندی قیمت طراحی لوگو 

همانطور که در بالا اشاره شد، قیمت طراحی لوگو در  کشور ایران می تواند از 5 هزار تومان تا 60 میلیون تومان و در خارج از کشور از 10 دلار تا بالای 100.000 دلار می تواند متغیر باشد. در ادامه ی مقاله از کمترین تا بیشترین هزینه ی طراحی لوگو توسط افراد و گروه های مختلف بررسی می شود.


هزینه طراحی لوگو توسط افراد آماتور

 در درجه بندی بعدی افرادی قرار دارند که دانش، توانایی و تخصص کمی نسبت به طراحی لوگو دارند و از سایت های دارای قالب آماده، لوگو هایی که در اینترنت یافت میشود، بانک های قالب های لوگو و یا لوگو کمپانی های دیگر استفاده می کنند و با کمی دخل و تصرف لوگوی شما را طراحی می کنند. این افراد در این حوزه آشنایی زیادی ندارند و با قیمتی بسیار کم کار طراحی لوگو را برای افراد و شرکت های مختلف انجام می دهند. 

 

قیمت طراحی لوگو توسط افراد نیمه حرفه ای

افرادی هستند که دانشی محدود در طراحی لوگو را دارند اما بازهم با اقتباس از طرح های از پیش طراحی شده با تغییراتی استفاده می کنند. البته تفاوت این افراد فریلنسر نیمه حرفه ای با افراد فریلنسر آماتور در این است که این افراد کمی برای طراحی لوگو از خلاقیت و نوآوری استفاده می کنند و تنها به ارائه یک لوگو با قالب آماده ی صرف اکتفا نمی کنند. 

قیمت طراحی لوگو این افراد هم نسبت به افراد آماتور کمی بیشتر است. اما نقطه ضعف این افراد همانند افراد آماتور در این است که آنها هم به صورت انفرادی و با اقتباس از طرح های دیگران کار می کنند و طرح نهایی آماده شده از نظر ساختار مهندسی و طراحی دارای نقاط ضعف های متفاوتی از دید کارشناسان طراحی است.

 

قیمت طراحی نشان یا لوگو توسط گروه ها و تیم های آماتور

تفاوت این گروه طراحی لوگو با افراد آماتور و افراد نیمه حرفه ای در این است که اینها از خرد و عقل جمعی برای طراحی لوگو استفاده می کنند. گفتنی است که اصول طراحی لوگوی این گروه ها با افراد آماتور و نیمه حرفه ای نیز  بسیار مشابه است چرا که این گروه ها با استفاده از کمترین خلاقیت و نوآوری تنها با اتکا به طرح های از پیش طراحی شده کار طراحی را انجام می دهند.

یکی از ارکان مهم در طراحی لوگو، خلاقیت و سادگی در طرح اجرا شده است و می بایست طرح لوگو دارای اصول مهندسی باشد تا در عین زیبایی قابلیت استفاده در کلیه امور تبلیغاتی را نیز داشته باشد و در گذر زمان نیز خسته کننده نشود.

 

قیمت طراحی آرم یا لوگو توسط تیم ها و شرکت های تبلیغاتی


شرکت های تبلیغاتی از گرافیست ها و طراح های نسبتا با تجربه تر استفاده می نمایند و اصول تبلیغاتی مناسب برای داشتن یک لوگو را تا حدود زیادی می دانند. افرادی که در این شرکت ها مشغول به کار هستند ممکن است در حوزه طراحی لوگو کمتر از 50 پروژه را صورت داده باشند ولی به نسبت تیم های آماتور از کیفیت و خلاقیت بالاتری در طراحی در کارهایشان استفاده می نمایند. 

هزینه طراحی لوگو توسط این شرکت ها به نسبت گروه فوق و افراد فریلنس به نسبت بیشتر بوده ولی در عمل کیفیت، زیبایی و خلاقیت بالاتری را در کارهایشان مشاهده خواهیم نمود ولی می توان گفت این سطح کار بیشتر متناسب با کسب و کار های کوچک یا استارتاپ ها می باشد که خیلی دارای فعالیت و تبلیغات گسترده ای نمی باشند.

 باید در نظر داشته باشیم که از این سطح به بالا یا حرفه ای تر آژانس های طراحی و تبلیغات هستند که دید وسیعتری به برندینگ و برندسازی دارند و کار طراحی را با مطالعات متفاوت صورت می دهند و برای این مجموعه ها ماموریت و چشم انداز شرکت ها بسیار حائز اهمیت بوده و به نسبت آن استراتژی و ساختار اصلی لوگو را طراحی و مهندسی می نمایند در نهایت می توان گفت اگر دید مجموعه شما لوگویی حرفه ای و بلند مدت است و با دیدگاه برند شدن حرکت می نمایید، این گروه نیز جهت طراحی اصلی ترین رکن هویت بصری شما، پیشنهاد نمی شوند. 

 

هزینه طراحی لوگو توسط آژانس خلق برند و طراحی لوگوی حرفه ای

آژانس های طراحی هویت بصری برند، مجموعه هایی هستند که دید کامل نسبت به عناصر بصری برند دارند و کار های طراحی خود را با مطالعات بسیار در کنار تیمی خلاق، پویا و با تجربه صورت می دهند، هزینه طراحی لوگو در این آژانس ها از هزینه طراحی توسط افراد مشهور و اساتید طراحی به نسبت کمتر بوده ولی از سطح تیم های آماتور، شرکت های تبلیغاتی، طراح های آماتور و متوسط نیز بالا تر خواهد بود. 

به همین دلیل این آژانس ها دستمزدی نسبتا متوسط رو به بالا جهت طراحی لوگو را می گیرند که این کار را کاملا به صورت علمی، مطالعه شده و اصولی انجام می دهند. این آژانس ها  از یک تیم کاملا حرفه ای که هر کدام از اعضای این تیم در یک زمینه ی خاصی تخصص دارند متشکل شده اند. استفاده از خرد و عقل جمعی همواره بهتر از خرد انفرادی است. 

چرا که تیم ها می توانند با مشورت و تفکر جمعی بهترین نتیجه را بگیرند. این آژانس ها به هیچ وجه از قالب های آماده استفاده نمی کنند و لوگویی که می خواهند طراحی کنند را با خلاقیت و نوآوری بالا طراحی می نمایند؛ به نحوی که هیچ شبیه و نظیری با لوگوهای موجود در بازار نداشته باشد و لوگویی ماندگار و مانا طراحی و ساخته شود. 

این مطالب را از دست ندهید

آدرس ارتباطی ما

آدرس: شیراز ، مجتمع خلیج فارس ، طبقه 4 ، بلوک 4100

شماره تماس دفتر :  07136669561

شماره تماس :  09380329474

واتس آپ :  09380329474

ایمیل : info[at]parysatisdesign[dot]ir